fredag 28 maj 2010

MusikOFotoAutomaten / Svensk sommar

PiaLotta vill denna vecka få oss att dela med oss av musik med skickliga gitarrister eller där gitarren spelar huvudrollen 
      SOL VIND VATTEN



Jukeboxen efterlyser Svensk Sommarmusik denna vecka.
Vilken artist/vilken musik förknippar du med Svensk Sommar?
Mitt svar är ABBA.... Abba slog igenom under min tonårstid och det är somrar som aldrig kommer igen =)
Tre ABBA-låtar med sommartema:






Dancing queen som ABBA sjöng för det blivande brudparet Kungen och Silvia sommaren 1976. En av mina favoritlåtar och jag var bara 16 år...

2 kommentarer:

  1. Underbara Abba.. klart det känns sommar.. riktigt duktiga när det begav sig:)
    Alldeles i början på sommaren och just nu har Euroivisionsfinalen börjat .. trots att Sverige inte finns med (första gången någonsin) kan jag inte låta bli att kika lite.. Danmark är ju med:)
    Ha de gott/Pia med sin Lotta..

    SvaraRadera
  2. Hej Gunilla!

    Dancing Queen med ABBA... för mig är det minnen från när jag går på gymnasiet och vi ska öva in ett dansnummer till den låten. Tänk! Jag minns fortfarande en del av stegen, jag fnissar lite när jag tänker på det. Det är ju ett antal år sedan och ändå så minns jag rörelserna. Dancing Queen... fin låt! :)

    Här är så underbara bilder på dina katter, Gunilla! I marginalen till höger. Det är för goa djur, katter. Jag har borstat min katt idag och hon fäller hur mycket hår som helst just nu. Fin är hon! Och så satt hon bredvid mig ikväll när jag åt räkor och gjorde sig alldeles särskilt söt. Tiggde så klart. Och fick så klart lön för sin möda. :))

    Ha en härlig helg, Gunilla!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera