onsdag 17 februari 2010

Till Er som vill beställa någon av mina böcker.



Jag har fått en fin kommentar som jag gärna vill tacka för och också ge svar på frågan som ställdes.

Hej Gunilla! Har läst din blogg vid några tillfällen. Mycket fint skrivet! Vet precis vad du gått/går igenom då jag själv drabbades av en enorm förlust aug 2008. Då lämnade min son Anton jordelivet.
Jag har en fundering...Fick din andra bok i julklapp av min man, "Det fattas bitar i mitt pussel." Såå bra!!! Du beskriver sorgen så bra, så den blir begriplig för människor som ej utsatts för detta fruktansvärda-Att mista ett barn! Men min undran..Kan jag få tag på din första bok på nåt sätt?? Hittar den ingenstans.
Varma kramar Carina W. Lilja
 
Tack för din fina kommentar! Min första bok "Sorgen är kärlekens baksida - Aldrig skall jag sluta älska dig" finns inte längre att köpa via nätbokhandeln, då jag numera själv har hand om lagret på vad som finns kvar av denna bok. Jag har under den sista veckan sålt två ex. av den och har ett tiotal kvar.
Den kostar 180 kronor inkl. porto. Det går bra att maila mig Min e-mail för beställning. Det är först till kvarn som gäller.....
Sorgen är kärlekens baksida Aldrig skall jag sluta älska dig 
Sorgen är kärlekens baksida  Aldrig skall jag sluta älska dig
ISBN: 9789197612166  utgiven i maj 2007
Från bokens baksida:
Alla föräldrars mardröm är vår verklighet Den där dagen när vi fick beskedet om att vår äldste son inte fanns kvar i livet längre, den dagen delades livet i två delar: Livet före och livet efter. Följ med mig genom mina första två år i livet efter,som bara är början på resten av mitt liv....Kanske kan jag genom mina ord hjälpa, trösta, beröra. Kanske kan jag ge er en liten tanke att ta med er i livet. Tanken att aldrig ta något för givet!  
Gunilla Karlsson

Det fattas bitar i mitt pussel
Det fattas bitar i mitt pussel
ISBN: 9789185807154  utgiven i maj 2008
Fristående fortsättning som tar vid där förra slutade, ett år till.....
Från bokens baksida:
Gunilla Karlssons andra diktsamling kring tankar om hennes sons tragiska död och tiden efter. Hennes debut ”Sorgen är kärlekens baksida-Aldrig skall jag sluta älska dig”(King ink Förlag, 2007) blev en uppmärksammad och rosad debut för hennes enkla men intensiva språk av detta svåra ämne. Alla som har arbetat med förlust av någon när och kär kan finna tröst i hennes texter! 

Jag kan skymta ljuset
ISBN: 9185807583  utgiven i december 2009
Fristående fortsättning som tar vid där förra slutade, om ännu ett år med saknadens tankar och funderingar.
Från bokens baksida
JAG KAN SKYMTA LJUSET.
Ibland i alla fall.
Jag skriver om sorgen efter ett barn.
En sorg efter ett barn är inte lik någon annan sorg.
Det är ord skrivna i mörker och ljus.
Det är ord mellan himmel och jord.
Det gäller liv och död.
Det gäller min vardag.
Gunilla Karlsson

Detta är Gunilla Karlsson´s tredje bok som tar vid där den förra slutade.
Gunillas tidigare böcker är ”Sorgen är kärlekens baksida -Aldrig skall jag sluta älska dig” och  ”Det fattas bitar i mitt pussel”, båda utgivna på King ink Förlag.

Vem kunde tro att mitt bloggande/skrivande om min sorg och förtvivlan skulle bli tre olika böcker? Men så blev det. Böckerna som genom mina dikter och texter tar dig genom mina drygt första fyra år som mamma utan ett av mina barn. 
Min andra och tredje bok finns som tidigare att beställa via nätets olika bokhandlare.  Lättast beställer ni böckerna från Adlibris, Bokia, BokusCDON.COM  m.fl. eller också kan vi ordna om ni har en särskild önskan om att köpa den av mig personligen.
Är det något ni undrar över finns jag på Min e-mail
Jag vet att mina böcker ligger ute på del litteraturlistor hos stödgrupper och nätverk av olika slag. De finns även att låna på många bibliotek runt om i landet, om inte just hos dig så be dem ta hem den
Ni får gärna hjälpa till att sprida denna information och boktips vidare och gärna länka hit. Tack!

2 kommentarer:

  1. Hej Gunilla! Jag kan inte skicka mail till dig av nån orsak.... Men vill jätte gärna köpa ett ex av din första bok om du har någon kvar... Varma kramar Carina W.Lilja
    carina_w_lilja@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Tack Carina!
    Jag har nu skickat ett mail till dig!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera