måndag 26 juli 2010

Vaknade med tårar... Det var längesen sist.

Idag är en sån dag när jag måste tillåta mig sakna...


Hallå där borta på andra sidan!

Vad gör du där borta?
Ser du oss?
Är du med oss?
......
Ibland känns du så nära
Då pratar jag med dig
Hör du det?

Ser du när när vi gör fint på din grav?
När vi tänder din lykta?
Tycker du också det är fint?

Ser du när jag tittar på ditt ansikte på fotografier?
Hur jag får ögonkontakt med dig?
Det känns som du tittar rakt på mig.
Ibland gör det mig ledsen och ibland gör det mig glad.

Hör du när vi lyssnar på din musik?
När jag spelar dina låtar på datorn?
När Pappa spelar dina skivor på Cd och i bilen?
Ibland klarar jag inte av att lyssna på din musik.
Inte när det gör ont

Ser du när vi gråter efter dig?
När vi längtar?
När vi saknar?

Hör du när vi pratar om dig?
Varje dag finns du med i våra samtal.
För oss finns du alltid här!
Även om vi inte ser dig.

Aldrig ska vi sluta älska dig!


Din Mamma Gunilla
23 juli 2006 (15 månader efter din död)


© Gunilla Karlsson

Dikten finns med i min bok "Sorgen är kärlekens baksida Aldrig skall jag sluta älska dig"

4 kommentarer:

  1. Smyger in till dig för att ge dig en stor stor varm kram, tänker på dig min vän.....

    SvaraRadera
  2. Hej Gunilla!!
    Vilken vacker dikt du skrivit!!! Snyft.. blir så berörd.
    Vissa dagar är bara sådana...när saknad & sorgen kommer, men det måste de få göra.

    Tack fina du för dina hälsningar hos mig. Jag är ingen bra nät vän just nu.. orken & tiden räcker inte riktigt till, men det blir nog bättre nu när vardagen kommer på insmygande =)

    Varm kram till dig vännen // Tina

    SvaraRadera
  3. Fina Gunilla!
    Den dikten ÄR så Vacker!!!
    Frågorna som man undrar över....svaren som man får svara på själv. Jag tror de både ser och hör! Det man vill att de ska se och höra;)

    Kram och ta väl hand om dej o dina kära!
    Eva

    SvaraRadera
  4. Tack för kramar!
    Dagen har varit lugn och gått i min egen takt... Det har blivit sol, kel med katter, musik, spel och Robin bjöd på våfflor, grädde och sylt :) Jag har varit på kyrkogården och pysslat om Rickards blommor och tänt ett ljus. Köpte pizza ikväll och såg Lotta på Liseberg.
    Imorgon är en annan dag...
    Kram Gunilla

    SvaraRadera