söndag 10 januari 2010

Väcktes av vinden, och tur var väl det!

Jag vaknade till tidigt i morse av vinden, Gick upp och tittade ut och där satt "min" lilla färggranna fågel. Den som kommer med en hälsning då och då....
Det var exakt en sådan fågel som inspirerade mig att skriva dikten Lilla fågel under våren-07. Fåglar i olika situationer har kommit att betyda en del för mig. Jag kanske ska berätta om några av dessa händelser än en gång?
Så här skrev jag på bloggen i april 2007 om just Lilla Fågel:
Denna dikt skrev jag förra veckan, då jag varje dag hade en återkommande gäst. En ovanlig fågel som kom varje dag i säkert tre veckor. Första gångerna tänkte jag inte så mycket på det, men efter hand så.... Nu har den inte varit här på några dagar. Men den inspirerade mig i varje fall till dessa ord. Min fina bloggvän Ann överraskade mig i helgen med en illustration som hon har gjort till den. Idag sätter jag bild och dikt här på bloggen som en vårhälsning till oss alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar