söndag 14 februari 2010

Kärleksfull helg

Kärlek är lika mycket
att ge
som att få...
Jag har gett tulpaner till mina favorittjejer och till mina föräldrar.
Jag har gett trisslotter till mina favoritkillar och bjudit dem på kladdkaka.
Jag har gett en av favoritkillarna ett ljus och ett ritat hjärta i snön istället.
Jag och mina arbetskollega delade ut extra många kramar idag, dukade fint med rosa servetter till våra boenden och till eftermiddagsfikat fick de fastlagsbullar dekorerade med ett varsitt marsipanhjärtan.
När jag kom hem stod det tre röda rosor från maken i en vas och väntade på mig.
Sedan blev jag bjuden på en god middag med fläskfilé som sonen hade önskat och mannen tillagat.
Till detta plockade jag fram en av mina "finare" viner.
Detta är kärlek i stora mått!
Nu vill jag krama gubben hela natten....

1 kommentar:

  1. Kul att läsa tillbaks och se vad man gjorde på Alla Hjärtans Dag för två år sedan :)
    Dagen idag planeras i samma tecken...

    SvaraRadera