fredag 12 mars 2010

37 års skillnad

Redan första gången jag hörde Salem Al Fakir drogs mina tankar till en av mina forna tonårsidoler Gilbert O´Sullivan. Jag såg likheten i deras utseende, scenframförande och musikstil. Trots de 37 år som skiljer dem år från då till nu. Så tack Salem att jag har fått bli lite nostalgisk och letat efter videosnuttar på Gilbert! Alla gamla LP-skivor står i en låda på vinden. Om man skull försöka fixa ett nytt stift till den gamla skivspelaren som också står undanstoppad någonstans?



5 kommentarer:

  1. Tack min vän för sushine-awarden, gjorde mig glad, ska fixa det sedan, ha en fin helg, kramen till dig från mig

    SvaraRadera
  2. Ja men det är ju otroligt, har inte tänkt på det! Tyckte att Salemn var som en 'gammal bekant'. Såg honom när han var här i Kalmar i somras. Jag gillar honom jättemycket och ser honom gärna som vinnare i morgon.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Tack Hjördis!
    Anna, kul att du hängde på min reflektion!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad rätt du har!! Gilbert var förresten en av mina idoler en gång för läääääääänge sen.

    SvaraRadera
  5. Tantaluran, visst är det läääääääänge sen. Det har gått 37 år!!

    SvaraRadera