fredag 16 april 2010

Ljuset brinner för Jonny

Idag tänder jag ljuset för Jonny! 
Idag är det fem år sedan han lämnade detta livet för att resa till andra sidan.


Mina tankar går idag till hans familj och mamma Susann. Hon och jag lärde känna varandra genom våra bloggar knappt ett halvår efter våra söners död.

Susann och jag fick kontakt med varandra via Tonårsmorsa som förde ihop oss. Vi miste våra 23-åriga pojkar med en veckas mellanrum och genom mail och sms hade vi tät kontakt med varandra under de första åren. Susann har betytt väldigt mycket för mig. Vi bollade våra känslor och vår sorg mellan varandra och så hade vi tiden gemensamt. Numera är det inte lika ofta men vi vet var vi har varandra, vi läser varandras bloggar och skickar små sms då och då.

Nästa vecka är det vi i vår familj som har Rickards femåriga dödsdag här. En dag som jag fasar för. En dag som jag tänkt på i många veckor nu. Fast att jag vet att vi klarar av den. Vi har ju redan klarat det värsta. Men det är inte så lätt att tänka så alla gånger.

3 kommentarer:

  1. Jag vet inte vad jag ska säga, försöker tänka mig in i era situationer men... Sänder Varma Tankar<3<3<3 Många Kramar Helena

    SvaraRadera
  2. Sänder varma tankar o kramar till Jonnys familj!
    /Eva

    SvaraRadera
  3. Tänk på det possitiva istället. Tänk på glada dagar och tänk på den lilla som snart kommer. Det nya livet!
    Kram Agnetha
    http://agnetha52.blogspot.com/

    SvaraRadera