fredag 6 augusti 2010

Vid midnatt stängs min tävling

Och på söndag meddelas en vinnare här på bloggen!

Det var min bloggs födelsedag 14 juli.

Gunillas Blogg mellan himmel och jord blir 5 år!

Under det sista halvåret har jag bytt bloggportal från passagen och i samband med den flytten också ändrat lite på mitt ursprungliga bloggnamn.

5-årsdagen vill jag fira med en bloggtävling där en vinnare får min senaste bok.
Du kan läsa om boken här.

För att vara med i tävlingen ska du:

1. Kommentera det här inlägget, att du är med och tävlar. Skriv några ord hur du hittade till min blogg och om du har besökt den innan eller om det är första gången. 

2. Skriv ett inlägg i din egen blogg, om att du är med och tävlar här och länka till min blogg så fler hittar tävlingen. Du får gärna låna min bild till ditt inlägg.
Tävlingen pågår t.o.m. den 6 augusti. Dagen efter drar jag en vinnare, som presenteras här i bloggen, och även kontaktas personligen för adressuppgifter.

23 kommentarer:

  1. STORT GRATTIS Gunilla!

    Jag har en överraskning till dig i min blogg idag!

    Jag önskar dig den bästa av dagar! Må allt gott samla sig hos dig idag och ge dig glädje!

    Många kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Gunilla
    Jag hittade till din blogg när jag själv blev änglamamma. I det kaos som uppstod i mitt liv sökte jag mycket på nätet efter andra föräldrar som upplevt samma sorg. Det som berörde mig mycket var den sång av Mikael Wiehe som spelades upp när jag kom till din blogg - Den jag kunde va. Jag köpte också din första bok och där fann jag din dikt "Så länge jag lever du finns, jag minns" som jag läste för min dotter när vi hade urnsättning. Sången och dikten har betytt mycket för mig under min sorgeresa, det blev en stor hjälp när jag försökte hitta en mening i det meningslösa.
    Jag läser ofta din blogg och ser nu med spänning fram emot att du ska bli mormor. För barn är livets gåva och ger den största glädje som finns. Så lycka till med mormorlivet - det är livets efterrätt precis som alla säger.

    Kram från Karin - änglamamma till Johanna och mormor till lilla Elsa

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken fin blogg du har!!
    Jag sökte på nätet efter bilder med änglar efersom det är något som betyder mer och mer för mig och de är så vackra.
    Jag har aldrig tidigare varit här på din blogg och är nu därför djupt rörd av de dikter, bilder och texter du delar med dig av. Det är en sorglig men på något vis ändå hoppfull bild du ger mig.
    Jag tävlar gärna om din bok, men det är inte främst därför jag skriver kommentaren, utan för att tacka för änglabilden jag hittade hos dig, Tack för att du visade den för mig!

    Kommer att skriva ett änglainlägg i min blogg och då kommer jag även att tipsa om din tävling.

    Som sagt, Tack för bilden och de vackra dikterna!

    SvaraRadera
  4. Tack Anna-Karin! Jag ska skynda dit...
    Jag hoppas också att dagen idag kommer att bli speciell och något att minnas.

    Tack Karin, jag sökte själv på nätet när jag var nybliven änglamamma och började blogga mest av en slump. För fem år sedan var inte bloggandet så utbrett som idag och i min vänkrets var jag den första.
    Jag minns när du skrev och frågade om lov att läsa dikten på din dotters urnsättning. Jag blev berörd den gången och samtidigt stolt över att du önskade mina ord vid just ett sådant speciellt tillfälle. Kan jag hjälpa någon annan med mina ord så kommer det trots allt något gott ur min egen tragedi.
    För varje dag längtar jag mer och mer efter att få bli mormor :)

    Tack Linda! Ja, som du kanske har förstått så älskar jag änglar och samlar på dem i olika former. Välkommen hit till min blogg fler gånger och välkommen även att tävla om du vil det.

    Kramar till er alla från Gunilla

    SvaraRadera
  5. Varmt GRATTIS till din bloggs jubileum. Jag skulle ha firat min bloggs 5-årsdag i Juni, men glömde bort det! Haha...

    Hoppas du har det fint och njuter av sommarvärmen! ♥

    SvaraRadera
  6. Hej Gunilla!
    Dagen i dag är nog med blandande känslor för dej!
    Sitter och tänker på hur jag hittade dej och hur det kommer sig att jag är här inne minst 1 gång varje dag!(okey.ibland kan jag inte ;) )Troligtvis var det genom en sökning av nått! Att jag är här är ju för att du berör,det du skriver om betyder så mycket,ger så mycket,får mej att tänka efter.....känna glädje,sorg.......
    För mej är du en fantastisk kvinna som delar med dej av din vardag med alla dina känslor ...genom din blogg finner nog många tröst...att inte vara "själv" ,att andra förstår för de har varit med om detta.Ditt bloggande ger också "Vi som tror att vi förstått,förstår förhoppningsvis lite bättre!" och"underlätta"där det behövs!

    Tack för en fin blogg!
    Men orsaken till bloggandet som startade för 5 år sedan smärtar mitt hjärta och jag blir faktiskt tårögd!

    Varmaste kärleksfulla kramar till dej Gunila!
    Eva

    SvaraRadera
  7. ..tårarna fick mej att stava fel,Två l ska det ju va Gunilla!<3

    SvaraRadera
  8. Tack Fatou! Hur kunde du glömma din bloggs födelsedag? Grattis till dig också även om det blir så här i efterskott :)

    Tack Eva för din otroligt fina kommentar! Är det så som du skriver att jag kan ge tröst och förståelse så har jag nått långt! Jag har främst hjälpt mig själv genom mitt bloggande och nu senare att jag når ut med min oönskade erfarenhet och kunskap även till många andra. Det är stort! Och känns viktigt att våga prata om...

    Massvis av kramar från Gunilla

    SvaraRadera
  9. En stor stor kram och grattis till mormor, hälsa även dotter och det lilla knytet med kram.....

    SvaraRadera
  10. Hej min vän, vill gärna vara med i utlottningen av din fina bok, kram Hjördis

    SvaraRadera
  11. Hej Hjördis, klart att du får lov att vara med i min tävling!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Grattis, du har också bloggat i fem år denna sommar! Tiden går så fort, men det känns ändå länge sen jag satte mina första trevande blogginlägg i juni 2005.

    Klart jag gärna är med och tävlar, men jag har ju vunnit här en gång förut, så turen är knappast på min sida igen.

    Ja du vet ju att vi hittade varandras bloggar genom att vi bägge bloggade på Kommunals sida för, ja det blir väl fyra år sen nu?

    Grattis till mormorskapet igen!
    Jag ska länka hit från min sida under dagen.

    Kram - Anna

    SvaraRadera
  13. Jag har tipsat om din tävling här

    http://molnboanna.blogg.se/2010/july/bok-68.html

    SvaraRadera
  14. Jag hittade till dig Gunilla genom att något som du skrivit fick mig att tänka att du var den Gunilla som skrev på poeter.se vilket gjorde att jag tittade efter närmare.
    Och så var det ju!

    SvaraRadera
  15. Jag hittade din blogg på passagen. Du tilltalade mig eftersom vi delar samma öde du och jag.
    Livet före och efter kan man säga. Livet är inte rättvist men vad kan man göra än att fortsätta leva, fortsätta andas
    kram änglamamman Susanne

    SvaraRadera
  16. Jag har lagt in bilden och länken i min blogg också!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  17. Tack till er som har länkat och är med och tävlar! Lycka till!

    SvaraRadera
  18. Hejsan Gunilla!!!
    Jag är mycket gärna med i din tävling och hoppas på att vinna din bok. Du skriver så vackert här på bloggen så boken måste vara en Guldklimp.
    Ja, du hur hittade jag till dig? Det kommer jag faktiskt inte ihåg. Men det var väl naturligtvis genom att jag läste någon annans blogg och såg din kommentar där. Nu för tiden är jag inne och tittar till dig en gång om dagen. Jag följer dig i sorg o glädje och får nu äntlgen se lite glitter i dina ögon. Du har ju fått en diamant att vårad genom ditt barnbarn. Glädjs och njut, lila mormor.

    SvaraRadera
  19. Hejsan jag heter Iréne och jag hittade din blogg hos en fd arbetskamrat till mig, som heter Thomas..jag hittade en minnes sida där och blev nyfiken..när jag läste så tycker jag att vi två har en del gemensamt..både tråkigheter och glädje...min glädje heter Wilma och är 8 veckor...underbart och va mormor..så blev jag nyfiken på din bok...kommer att fortsätta läsa din blogg..Ha det bäst från Iréne i Höganäs

    SvaraRadera
  20. Tack Gunilla för Din sida och Dina dikter.
    I veckan som Nu gått har en internetvännina mist sin son i en olycka.
    En vanmakt sprider sig hos mig. För inget kan man göra som skulle kunna lätta det minsta.

    Jag sökte då på nätet efter dikter som speglar tankar . Hittade Din underbara dikt

    " Fjärilen och jag"

    Jag kopierade dikten skrev ditt namn som författare. Nu har jag även funnit Din fina hemsida. och jag hoppas jag får lov att berätta om denna på det forum jag är med. Tror att många skulle känna stöd i dina dikter.

    Nu skall jag vandra vidare på Din hemsida. Men tack än en gång för allt jag redan läst.

    SvaraRadera
  21. Ing-Britt, jag skulle vilja få länken där du hittade dikten. Jag känner inte igen titeln och har inte skrivit mer än en dikt om en fjäril. Vill inte hamna på ett forum med en dikt som jag inte har skrivit. Rätt ska vara rätt :)
    Jag är ledsen för din väns skull som nu ska börja på sin livslånga resa...
    Du får gärna sprida min sida vidare.
    Tack för dina ord!

    SvaraRadera