söndag 31 oktober 2010

En kärleksdag

Idag döptes mitt lilla barnbarn ♥ Det var en vacker dopgudstjänst med mycket kärlek och glädje. Något som dessutom överraskade oss var att alla nyfödda barn fick ett halssmycke med en skyddsängel som gåva av församlingen. Gissa om mormor blev lycklig över denna gest?

 


Jag skrev en dikt till vårt lilla underverk för ett par månader sedan...

Barnet i min famn

Jag har ett litet barn i min famn
Nima ska bli hennes namn

Känner hennes varma hud mot min kind
och hennes andetag som en liten vind...

Detta lilla barn känns som en skänk ifrån ovan
Den absolut bästa gåvan

Dikt © Gunilla Karlsson 100821

4 kommentarer:

  1. Blir så varm i hela mej :)

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Det var en underbar dopgudstjänst med fina tal, texter och musik. Jag blev varm i hjärtat även om det också kom en och annan tår i ögonvrån. Nima charmade alla med sina leenden.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Jag håller på och gör om sidan som du säkert märkt. OJ så konstigt =). Är det just det dop kortet du vill länka med så kan kan skicka den åt dig senare? TACK för att du vill länka till mig. Jag blir så glad =).

    Är det till ett inlägg eller vid sidan på bloggen du vill länka? Om det är ett inlägg så vill jag skriva copyright på den om det inte gör nåt. Korten kan annars kopieras.

    Ha det gott så hörs vi Kram Christa

    SvaraRadera
  4. Hej! Kan du maila mig din mailadress? hittar den inte =(. christa-69@hotmail.com så jag kan skicka dig bilden Kram

    SvaraRadera