söndag 3 oktober 2010

Musik & Foto/talande texter och musik I Tiden ..

Pialotta vill att vi tänker till och stoppar in några musikvideos med anknytning till tiden som är nu.  

Mina musikvideos är tidlösa och ständigt aktuella.







Som avslutning vill jag dela med av ett foto som jag tog på Österlen för ett par år sedan och också en passande dikt om trädet som står i många år och är med om än det ena och än det andra....


Trädet
 trädet visar oss skiftningar
av årets alla färger

trädet blir ofta ålderstiget
med sina rötter långt ner

trädkronan hamnar
i händelsernas centrum
av vårens vindar
sommarens hetta
höstens regn och rusk
vinterns snöstormar

trädet står där så stadigt
trädet står där så elegant
och fortsätter visa oss skiftningar
av årets alla färger
 

Dikt © Gunilla Karlsson 071217

Dikten finns med i min bok "Det fattas bitar i mitt pussel"

3 kommentarer:

  1. En underbar dikt Gunilla!
    Hoppas du har en bra helg.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Imagine är en sådan låt som alltid är I Tiden .. underbar.. Eva Cassidy, en artist som allt för ung gick ur tiden och sjunger så många vackra talande texter som går direkt in i hjärtat:)
    Underbar bild på trädet/Österlen och din dikt talar till mig:)
    Ha de gott

    SvaraRadera
  3. Snyggt foto som passar bra till din fina dikt. Gillar Eva Cassidys version av "Somewhere Over The Rainbow". Tror att även Tom Waits gjort en version eller var det kanske John Martyn? Bra låt hur som helst! Samma gäller John Lennon (jag valde en annan).

    SvaraRadera