lördag 23 oktober 2010

MusikOFotoAutomaten / Relax

PiaLotta vill denna vecka få oss att Relaxa och dela med oss av avkopplande och njutbar musik.... Jag tycker det är skönt att lyssna på indianmusik och panflöjt. Youtube är rena rama guldgruvan när man samtidigt vill se vackra bilder. Det är relax och avkoppling.





Barnbarnet (4 dagar ung) Här snackar vi relaxing...
Denna vecka har även Pialotta lagt in några frågor och en tävling för dina deltagare. Jag gör mitt försök att svara. Hoppas på tur att kanske vinna en cd med Relax-musik :)

A) Vilka 2 utländska musiker/kompositörer har varit och är mina Absoluta favoriter?
Jag är säker på att John Fogerty och Bruce Springsteen är Pias favoriter.

B) Vilken svensk musiker/kompositör tror du har präglat mitt musikintresse
allra mest genom åren?
Här tror jag att det rätta svaret är Ulf Lundell

C) Vilken/vilka musikstil gillar jag mest?
Jag tror att Pias favoritstilar är rock´n roll och rockabilly.

D) Vilken musikartist tror du blev min allra första och största artist?
Svårt, men jag vet att Elvis kom in i ditt liv tidigt och därför blir det mitt svar.

E) Gillar jag dansbandsmusik (Pågår Dansbandskampen på TV just nu igen)?
Nej, jag vill minnas att du en gång skrev som svar på en kommentar att du inte längre är så förtjust i dansbandsmusik... Kanske du gör som jag, tar till den när det ska städas =)

F) Tror du jag är en ivrig hejare på Idol genom tiderna?
Ja, det tror jag att du är. Du hade Idolfavoriter som tema för ett tag sedan

G) Hur är det.. tror du jag gärna lyssnar på Lugna favoriter eller Absolut inte?
Jo, det tror att du nog gör. Gör inte nästan alla det?

5 kommentarer:

  1. Åh vilken gullig relaxkille du lagt upp på bloggen. Mmmm söt!!!!
    Härlig musik också jag har också valt lite panflöjt.

    SvaraRadera
  2. Två underbara låtar. Även jag tycker om panflöjt. Det är så fint.

    SvaraRadera
  3. Panflöjt och Indianmusik, ja jag tackar jag .. absolut det bästa av det bästa för mig oxså:) Jeha Noa är absolut i topp .. den lyssnar jag på mycket och den är med på CD-n oxså:)
    Jojamensann du känner till vad jag gillar minsann, men jag talar inte om för dig riktigt ännu om det är helt rätt;) Nu när vi är vänner på facebook så lär man känna varann lite mer.. man skriver ju och laddar upp musik där oxså:)
    Ha de gott.. jag återkommer Gunilla:)

    Bilden är ju hur skön som helst på den lilla:)

    SvaraRadera
  4. Tack alla ! Agnetha, det är en liten tjej... Jag bara älskar den bilden! Har den som bakgrund på min sida på jobbdatorn :)
    Pialotta, jag tror inte att jag kammade hem alla rätt men jag gjorde ett bra försök eller hur?

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Panflöjt är ljuvligt - å så jag njuter! Å så den där lilla tjejen - helt fantastiskt underbar!

    SvaraRadera