fredag 18 februari 2011

Jag tror vad jag vill


Jag tror vad jag vill
Jag hör vad jag vill
Jag känner vad jag vill

Ingen kan säga att det är rätt eller fel
Jag tror ju det
Jag hör ju det
Jag känner ju det

Så säg inte till mig att det är fel
Det vet inte du
Det vet ingen som lever här och nu

Svaret får vi så småningom
Då vet vi vem som hade rätt eller fel

Dikt © Gunilla Karlsson 


Jag fick budskap från min son igår på storseansen. Dagen idag har gått åt att försöka smälta det hela. Det var stort, så mycket som stämde och när sedan 300 personer i salen reser sig och sjunger födelsesång till mig från Rickard.... ja vad säger man??? Det var en oförglömlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Jag känner glädjen med dig! Jag känner att dikten är så sann.Visst kan ingen säga hur det är osv till någon annan!
    Din LYCKA efter gårdagens kväll är häftig att få dela med dig!

    Massor med varm kärlek till dej!

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad för din skull, Gunilla! Och dikten känns så sann, precis som Anonym skriver. Vad spelar det för roll om man VET eller tror? Huvudsaken är att det man tror på gör en lycklig.
    Massor med kramar!

    SvaraRadera