lördag 5 februari 2011

Vi fyller på med Melodifestivalen/Nyfiken på ..

Pialottas Musiktema denna vecka är .. 
Vilken artist är du mest nyfiken på i årets Melodifestival?

Jag brukar följa melodifestivalerna varje år om jag bara har möjlighet, så ska jag göra även i år.

Inför kvällens delfinal har jag inga stora förväntningar då ingen artist lockar speciellt. Läser man tidningen idag så undrar man ju också om programledarna sätter det ikväll? 

Däremot kommer det senare delfinaler där både Sanna Nielsen och Shirley Clamp ska var med. Det är två tjejer som jag gillar :) De har både två erfarenheter från tidigare melodifestivaler. Dock ska Shirley i år ingå i en grupp kallad Shirleys Änglar, hör och häpna!!! Det kan ju bara bli bra för en som älskar änglar, eller hur?

Här kan du följa med och se vilka artister som tävlar och i vilken delfinal.





Jag är ensam hemma ikväll eftersom mina karlar är på ishockey i Malmö. Det kan vara ganska skönt faktiskt efter en arbetsdag att få slappa framför Melodifestivalen på TV och ha ensamrätt på fjärrkontrollen.

Eftersom jag inte börjar arbeta igen förrän imorgon eftermiddag så blir mitt sällskap katterna, något gott att äta och ett par glas vitt vin, en av livets drycker ni vet... (som jag berättade om i Pialottas förra utmaning)

Mimmie och Mitzy

3 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen Clamp. Hela hon strålar värme.

    Men du. Vilka söta katter!!

    SvaraRadera
  2. Sanna ska bli kul att se om hon gör en bra låt:) Hon är ju oxså från våra trakter ..
    Sanningen att säga så tyckte jag det var så där programmet i sin helhet igår. Dåliga skämt inför låtarna med artisterna och Nannes förvandling, vad var det där för något.. Hellre ett slätstruket program med enbart presentation av låtarna och så låtvalet än flamset som var.
    Jag gillade ju Jennys o Pernillas och så trumpojken ;)

    Dina kattor är så söta:)

    SvaraRadera
  3. Hej, såg att du också tycker om Sanna och Shirley!:)
    Här har jag en blogg som kan passa för dig:
    http://sannashirleysonja.blogg.se/
    Det är en fans blogg som jag driver och du får gärna titta i den.
    Under melodifestivalen kommer jag försöka blogga så ofta det går.

    Själv så är jag väldigt nyfiken på vad Sanna har hittat på och det är samma sak med Shirley:)
    MVH Ellen.

    SvaraRadera