söndag 28 augusti 2011

Idag fångade jag stunden och allt annat fick vara till nu ikväll


Carpe Punctum - Fånga stunden

Att få barnbarn är livets efterrätt
De orden sa alltid min svärmor
Nu vet jag hur rätt hon hade
Jag önskar att jag kunnat säga det till henne
men det går tyvärr inte

Hon är tillsammans med ett av mina barn
på en plats ingen av oss andra känner till
Jag får lov att vara tillsammans
med mitt lilla barnbarn här i livet
Och hon ger mig liv mest av allt

När vi två är tillsammans finns bara nuet
Jag fångar stunden och är där på hennes villkor
Allt annat får vänta till senare
Vi myser, vi sjunger, vi leker
Hon är världens bästa piggelinmedicin!

CARPE PUNCTUM!

Dikt © Gunilla Karlsson 2011-07-02

5 kommentarer:

  1. Så fint skrivit och visst är det så :) Din lilla piggelinmedicintös är så himla gullig :)

    Som svar till dig på Musiktemat så är det veckofinaler söndagar .. Jag hoppade in i programmet efter en omgång, men där finns så många fina riktiga talanger där inte utseende spelar roll.. även om de staylas upp efter berömmelsen som alltid. Man kan ju se programmet i playern som jag skrev oxså, men jag förstår dig om du inte hinner med nu när du ska börja jobba:) Tisdag/Onsdag/Torsdag går programmen på 3-an. Ha de gott Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken pluttenutt

    Det är så underbart, jag är så glad för din skull.

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Ja, så klokt att ta vara på de här stunderna av liv och lämna annat åt sidan. Fint skrivet!

    Så söt hon är, ditt barnbarn!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Pluttan är så fin och dikten också:)
    Klart man ska fånga stunden! Bra att också bli påmind om det! Vi är så många som sorgligt nog "springer" förbi fånga stunden tillfällen!
    <3<3
    Eva

    SvaraRadera
  5. Tack för alla fina ord om min piggelinmedicin!
    Kramar om er alla!

    SvaraRadera