tisdag 9 juli 2013

Håkan Hellström - Du Är Snart Där



Jag är verkligen inget Håkan Hellström-fan men jag just har sett hans show efter kvällens Allsång på Skansen och måste medge att jag blev impad av att se och höra hur populär han är. Hans texter är verkligen poetiska och har ett djup och en mening. Slutnumret "Du är snart där" med hans FORTSÄTT... grep tag i mitt hjärta och jag blev berörd till tårar. Denna låt kommer jag säkerligen att lyssna på ett antal gånger till.

Det gäller att gå vidare.... att trots allt fortsätta.....

3 kommentarer:

  1. Ja jag såg den också - och berördes.
    Såg en intervju med Håkan för några månader sedan - och berördes även då av att det finns så mycket innanför västen på den killen.

    Kramar om dig!

    SvaraRadera
  2. Håkan Hellströms texter är poesi, fulla av känslor och berättelser. Musiken är Hellströmsk, unik på sitt sätt. Mitt allra första möte med Håkan Hellström var när han sjöng "Visa vid vindens ängar" och "Äntligen på väg". Jag har sett honom live tio gånger nu, varav två gånger tillsammans med Sven-Bertil Taube på Konserthuset i Göteborg.

    I tisdags på Allsången var jag på Skansen som du ju vet, Gunilla. En magisk kväll och just den här låten som du lagt in i ditt blogginlägg är också en av mina favoriter på Håkans senaste platta. Håkans texter är läkning för brustna hjärtan, tycker jag.

    Kramar/Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hej Anna-Karin!'
    Jag unnar dig verkligen den magiska kväll du fick :) Något att bära med sig...

    Kram Gunilla

    SvaraRadera