lördag 20 februari 2010

Det gick vägen


Mif Redhawks - Leksand slutade med 4-1.

Har tillsammans med hela familjen varit i Malmö Arena och tittat på hockey kväll.
Det var mycket folk och fullt ös. 12 106 i publiksiffror. Det var första gången för dottern och svärsonen med både Mif-match och besök i Malmös nya Arena. De var väldigt impade och tyckte det var kul att få följa med oss.

När vi startade hemresan från Malmö regnade det där, men ju närmare vi kom Linderödsåsen så kom också snön. Det är ingen höjdare att sitta i en bil när det är sådant väder.

Jag är tacksam att vi är väl hemma igen. Jag ska strax gå till sängs och hoppas att jag kan sova i natt. Det har inte blivit ordentligt med nattsömn den sista veckan. I natt sov jag endast två timmar och var jättetrött när klockan ringde i morse och det var dags att stiga upp och gå till jobbet.

Imorgon ska jag hämta ut en ny omgång insomningstabletter. Jag har insett att jag måste ha möjlighet att ta dem vid behov. Fast jag inte vill påverkas negativ så styr en del tankar åt det hållet nu inför min födelsedag och barnens kommande födelsedagar. Det är ofrånkomligt att låta bli att tänka på att Rickard inte kommer att vara med oss. Inte i år heller :( Det är alltid en som fattas på alla våra förr alltid så roliga dagar.

7 kommentarer:

  1. Hej Gunilla!

    Visst kan vi kvinnor mitt i livet göra änglar i snön om vi vill! Kanske att det kan vara bra att ha med sig någon som hjälper en att komma upp bara, tänker jag. :)

    Du ska snart fira 50-årsdag, förstår jag av det jag läser. Undra på om du saknar din pojke särskilt mycket då. Jag försöker sätta mig in i hur det skulle kännas, men det känns omöjligt att förstå. Vilken tomhet det måste vara, en tom stol där vid bordet, känner jag.

    Du tänder säkert ljus för honom den dagen, Gunilla. Det tror jag. Det tycker jag är bland det finaste man kan göra när man saknar någon. Att tända ett ljus med en låga som brinner klar.

    Jag tänker på dig, ha det så bra du kan den här årstiden som är så tung för alla, och allra mest tung för alla som saknar och sörjer.

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Oj, Gunilla, jag glömde en sak.

    Vi håller tummarna för Darin ikväll, eller hur? :)

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Tack Anna-Karin för din fina kommentar!

    Ikväll håller vi såklart tummarna för världens bästa Darin:)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ahaaa nu fattar jag:)

    Promenerar....joggar förbi...återkommer
    kram ceciliam

    SvaraRadera
  5. Cecilia, du är alltid välkommen!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej

    Förstår att det kan vara mycket som kör runt i huvudet nu.
    Ja, det är en trygghet att veta att de där insomningstabl. ligger i skåpet om det behövs. Bara att de finns där kan hjälpe en satt somna.

    Kram

    SvaraRadera
  7. E-K, jag har fortfarande inte fått hem mina och har tomt i skåpet :( Nu efter en hel vecka med oroliga nätter känner jag att behovet finns. Ska bli färdig att köpa till apoteket idag.

    Kram Gunilla

    SvaraRadera