onsdag 3 mars 2010

Dagens bra saker


Snön har börjat smälta så smått hos Rickard. Idag syntes hela lyktan och jag kunde tända ljus i den. Tomten börjar synas den också men är fortfarande fastfrusen i marken. Så han lär få stå där ett tag till. Jag längtar tills jag kan börja göra vårfint vid graven.

Jag har fått se bilder från dagens ultraljud. Man kunde se en hand och på den andra bilden kunde man skymta en profil. Så kul! Så spännande! Dotter har börjat få en söt kula nu :) De har även fått veta vad det blir, men jag vill inte veta.... Nu ger det sig om de klarar att hålla det hemligt för mig och maken fram till att det är dags.

Jag fick en avi med posten om ett paket att hämta. Det var mitt garn till OS.mössorna! Jag gjorde en beställning sent i måndagskväll efter ett tips av Anmaja. Och redan idag fick jag varorna! Eftersom garnet kommer i härvor har jag lite jobb att nysta upp det först. Men sedan ska det virkas. Jag som säkert inte har virkat på nästan 20 år.

3 kommentarer:

  1. Hej, härligt för dig med barnbarnet som är på väg och oj, vad roligt det lät att virka, det har jag inte heller gjort på massvis med år. Den där datorn har tagit över mycket tid som man virkade, stickade mm. på :)

    Godnatt

    SvaraRadera
  2. Åhh va härligt med ett litet knyte att längta efter. Barnbarnen är ju livets efterätt säger min mamma :)
    Ha en bra torsdag.
    // Åsa

    SvaraRadera
  3. Ja, alla som har barnbarn säger att det är livets efterrätt :) Jag längtar så...
    Det blev ingen tid för datorn igårkväll när jag väl började på min virkning. Ett bra tecken?

    Ha en bra dag!

    KRAM

    SvaraRadera