måndag 29 mars 2010

veckans bloggtema- miljonvinsten

Vad skulle du göra om du vann 214 miljoner kronor?
Det tycker Mymlan att vi ska blogga om den här veckan. 


Först vill jag säga grattis till den som kammade hem helgens storvinst!
Den gick ju till Skåne så jag kan själv känna mig lite stolt:)
Att vinna så mycket pengar måste kännas som ett enormt rus. Efter ett tag inser man väl att man kommer att vara ekonomiskt oberoende resten av sitt liv om man förvaltar pengarna rätt.

Jag brukar säga att lyckan sitter inte i pengar och det står jag för. För hur mycket pengar och förmögen du är så kan du inte köpa dig fri från sjukdomar, olyckor och död.

Om jag vann 214 miljoner kronor hade jag ändå inte kunnat skaffa det som jag helst av allt i hela världen önskar...

Men jag hade rest mycket. Äntligen hade jag fått min drömresa till Afrika och spännande safariturer.
Det hade också blivit resor tillsammans med både barn och föräldrar till olika lockande resmål.

Jag och min man hade gått ner i tjänst och bara jobbat lite för hålla kvar lite av det sociala arbetslivet. Vi hade ökat på vårt pensionssparande och investerat i fonder och aktier.

Barnen hade fått en varsin stor slant och kanske en varsin ny bil.

Och jag hade skänkt pengar till olika hjälporganisationer och patient&stödföreningar
bl.a cancerfonden och andra som ligger mig varmt om hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar