söndag 11 april 2010

Efterlängtad sol

Jag prisade solen när jag kom hem efter jobbet, baden baden-stolen åkte fram och jag somnade :) och sov nästan en hel timme... Kinderna var lite rosiga när jag sedan såg mig i spegeln. 

Snart kan vi börja grilla. Mmmm, jag längtar. Tänk vad lite sol kan pigga upp?

Hoppas att den visar sig fler dagar. Då ska jag städa och pynta min veranda och förhoppningsvis få tillbaks läslusten till alla böcker som ligger och väntar...

 

många timmar har jag tillbringat här..

 

Inte vinterbonat


Det är vinter och kallt
jag saknar min hörna
min egen lilla vrå
Där kan inget mig störa
det är mina tankars paradis
Vår, sommar, höst
kan jag sitta där
tillsammans med mig själv
Kanske en bok eller ett korsord
en kopp kaffe
och mina tankar

Dikt © Gunilla Karlsson 071205
(skriven en kall vinterdag)


Apropå böcker så kika gärna på min boktävling...

3 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Men vilken fin dikt!! Ser ut som en skön plats att samla tankarna på!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  2. Åh vilken hemtrevlig och vacker veranda som du kan sitta och slappa på.
    Ja tänk vilken härlig dag det varit idag t.o.m här hemma hos mig i Värmland. Snön försvann förvånansvärt snabbt och vårblommorna börjar att spira fram i rabatten.
    Jag upptäckte nu din Månadsvideo.... så vackert att både lyssna på och se.

    SvaraRadera
  3. Tack Tina! Tack Agnetha!
    Som månadsvideo kommer jag att försöka ha vackra låtar som bär fram ett budskap.
    Många texter talar till en...

    KRAM

    SvaraRadera