torsdag 22 april 2010

För exakt 1 år sedan skrev jag på min blogg:

Om imorgon

Fyra år som änglamamma


Imorgon blir jag fyra år som änglamma
Idag för fyra år sedan var jag en vanlig tre-barnsmamma
Ovetandes att jag nästa dag skulle få beskedet
som gjorde mig till både änglamamma och mamma
till ett barn i himlen och två kvar på jorden
Dessa tre barn är mitt allt!
För dem hade jag hellre själv mött döden
För dem hade jag hellre själv tagit all smärta
de blev påtvingade i sina unga år.
All smärta och kaos de själv levt med under dessa år
De tvingades se sina föräldrar förändras till zombies
som mest gick runt i sina små bubblor och såg inte resten av omvärlden
Snart vill jag vakna ur den här mardrömmen
Tänk att kunna vakna en morgon och inse att allt var en dröm!
Jag vet många som hade velat börja leva sina liv bättre än vad vi gör nu
Tyvärr kommer mardrömmen alltid att vara vår familjs verklighet
Vi lär oss att för varje dag hantera och anpassa oss efter den

© Gunilla Karlsson 090422


Nu har ännu ett år passerat och imorgon när jag vaknar kan jag räkna mig som 5 år som änglamamma. Nu ska jag gå till sängs och förhoppningsvis få lite sömn med hjälp av insomningstabletten jag ville ta ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar