fredag 9 april 2010

Morgonens omständigheter

var visst omständiga...:( Jag har känt av värken i ryggen som under några dagar kommit smygandes. I morse när jag vaknade så låg jag i samma ställning som jag minns att jag somnade i. Att komma upp ur sängen var inte det lättaste med denna djävulska ryggvärk.

Jag har värk i nacke och axlar ganska ofta pga. förslitningsskador och efter ett fall för ett par år sedan och har värktabletter att ta vid behov. Nu är det bara så att just nästa vecka ska jag göra ett litet kirurgiskt ingrepp och har blivit tillsagd att INTE ta av mina värktabletter en vecka innan utan istället använda alvedon. Detta pga. att min medicin kan öka på blödningsrisken. Men vad hjälper ett par alvedon mot värken i ryggen?

Nu har jag lyckats landa i min datastol med spikkudde bakom ryggen och det känns ganska bekvämt för stunden. Jag känner värmen strömma till från spikarna :) Håll tummarna för att mitt onda lägger sig tills imorogn så jag är fit for fight igen med helgens arbetspass (lördag kväll, söndag + måndag dag)

3 kommentarer:

  1. Fina Gunilla!
    Hoppas din ryggvärk ger med sig!
    Ursäkta,men blev lite full i flin när inte äns värken får dej att inte blogga;)

    Varm kram!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Nej, man är nog skadad (bloggskadad)!!!
    Har smort in ryggslutet med örtolja och att ha spikmattan bakom ryggen känns alldeles förträffligt.
    Det är inte läge för någon fredagsstädning så då kan jag ju sitta här en stund då och då.

    Eva, jag önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla!

    Fin blogg du har gjort,Jag har INTE kommit så långt alls! Och UTAN DIN SYSTER`s hjälp så hade det nog inte blivit någon alls skulle jag tro!

    Ha det bra½! Och Hälsa Nära och kära!

    Mvh
    Sören

    SvaraRadera