söndag 4 april 2010

Till nya bloggläsare

Tack Lisbeth för ditt mail!

Då och då får jag mail och förfrågningar om var mina böcker kan köpas. Under åren har jag varit inne och både skrivit och svarat på olika forum för människor i sorg. Att komma i kontakt med likasinnade människor har varit en av mina starkaste livlinor i detta "nya" liv. 

Det finns många bra sidor att leta upp på nätet. Den första jag själv hittade i början av min sorg var VSFB. Den var värdefull för mig just i den perioden av mitt liv. Genom den kom jag i kontakt med andra som också förlorat barn och på det viset lotsades man in på fler forum, mailinglistor och stödföreningar. Sara, en ung änka, har en jättefin hemsida där hon informerar om allt sådant som kan vara aktuellt när man står där i sitt mörker och inte förstår hur livet ska kunna gå vidare...

Mailet som jag fick idag, kom från en kvinna som hade läst om mina böcker på någon av dessa sidor. Jag mailade henne om min bloggadress och hoppas att hon läser detta så småningom.

Bland länkarna på höger sida här på min blogg: Bokbeställning 

På min gamla blogg finns en länk till olika nätverk som jag kan rekommendera.






2 kommentarer:

  1. Hej!
    Va fint & omtänksamt av dig!!
    Varm Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hej! Det måste kännas bra att du kommit så långt att du kan ge stöd till andra. Jag kan nog aldrig sätta mig in i hur du har det, helt fetersom jag inte har egna barn. Men jag vet hur det är att älska barn och älska och mista.
    Så fin liten dikt! Och det är "min" ängel på bilden. Ha en fortsatt bra påsk! Många Kramar till Dig
    Ps Månadens video, ännu en som berörde mitt hjärta och är det sista jag lyssnar på nu, innan jag nu går till sängs Ds

    SvaraRadera