söndag 23 maj 2010

Anna-Lena Löfgren är död

och återigen triggas mina barndomsminnen igång. Jag var liten under 60-talet och det spelades mycket svensktoppsmusik hemma. Det var bl.a Siw Malmkvist, Anita Lindblom och Anna-Lena Löfgren.

För inte så längesedan satt jag en kväll med några av mina tanter på jobbet och såg en reprissnutt på TV om just Anna-Lena Löfgren och då talades det om många av deras minnen kring detta och de kände igen låtarna som spelades.

Igår kväll snubblades jag över en webbartikel om Anna-Lenas död och jag kan bara hoppas att hon hittar sin nya Lyckliga gata någon annanstans...

Jag har suttit och lyssnat på några av hennes sånger idag på youtube. Många av texterna är så talande och många gånger ganska sorgliga. Jag tycker om Lyckliga gatan och Regniga natt men väljer en med för stunden passande text:

Låt oss aldrig glömma - Anna-Lena Löfgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar