lördag 29 maj 2010

Dagens bloggkärlek


Nätkärleken är starkare än näthatet! För mig har bloggen hjälpt till att ge mig livet tillbaka. Min blogg har fått vara som ett bollplank för alla tankar, känslor, vredesutbrott och ångest som följde med i sorgpaketet. Att skriva och blogga blev för mig en sorts terapi. Den har haft öppet dygnet runt och många av mina inlägg är skrivna under sömnlösa nätter när jag inte hade någon att ventilera med. Det blev bloggen och på den började folk så småningom skriva kommentarer, skicka omtankar och kramar. Senare började även andra som också mist någon göra sina besök och vi stöttade varandra i våra sorger, jag gav råd och tips och jag fick ta emot mycket råd och tips.
Den 14 juli fyller min blogg fem år. Tack vare den har jag skaffat nya bekantskaper och fått nya vänner och en del av dessa har jag sedan även träffat i "riktiga" livet. Utan bloggens hjälp hade detta varit omöjligt. Jag suger åt mig av allt positivt jag får från bloggen och den lilla klick av negativitet, den har jag lärt mig att inte ta till mig av och lägga min energi på. Livet är så mycket viktigare än att hata!

Jag har kommit i kontakt med många änglamammor, vi som har förlorat barn kallar oss det :) En av dessa är Susann och änglamamma till Jonny  fick jag kontakt med via Tonårsmorsa som förde ihop oss. Vi miste våra 23-åriga söner med en veckas mellanrum och genom mail och sms hade vi tät kontakt med varandra under de första åren. Susann har betytt väldigt mycket för mig. Vi bollade våra känslor och vår sorg mellan varandra och så hade vi tiden gemensamt. Numera är det inte lika ofta men vi vet var vi har varandra, vi läser varandras bloggar och skickar små sms då och då.

Fler änglamammor som bloggar och som jag brukar besöka på mina bloggpromenader är Lotta, Sofie, Lisa, Harriet, Ludmilla för att bara nämna några. Jag kan rabbla upp hur många namn som helst....

Så ÄNGLAMAMMOR, här kommer dagens bloggkärlek bara till er.....


Kram Gunilla
änglamamma till Rickard

5 kommentarer:

  1. Jag sänder massor av kärlek tillbaka till dig, Gunilla.
    Tack för att du finns!
    /Harriet

    SvaraRadera
  2. Tack fina Gunilla för din bloggkärlek<3
    Massor av varma kärleksfulla kramar till dig!

    Lotta

    SvaraRadera
  3. hej Gunilla, här en länk till min blogg...även om jag inte skriver så mkt där längre..men de första åren efter skrev jag en del o det hjälpte att få skriva av sig..di nblogg är jättefin....kram
    http://sannessida.spaces.live.com/default.aspx?sa=93279642

    SvaraRadera
  4. Vad fint skrivet, Gunilla om alla er änglamammor och om vad bloggen betytt för dig! Min blogg har också haft stor betydelse i mitt liv, fast av helt andra skäl. Ett av skälen är att jag läst och lärt av er änglamammor!

    Sedan tänker jag på hur man kan göra en handling, som är så liten att man knappt inser själv att men gjort det och så kommer det att få så stor betydelse för någon annan. Jag tänker på att jag "sammanförde" dig och Susann utan att knappt vara medveten om det själv.

    Kram till dig och alla andra änglamammor där ute! ♥ Hoppas du får en riktigt fin söndag!

    SvaraRadera
  5. Tack fina änglamammor Harriet, Lotta och Suzanne!

    Tack Fatou, för dina ord och för det du gjorde. Det är exakt som du skriver att man själv gör en liten handling som kan betyda så mycket för någon annan:) Det är STORT!
    Jag har fått känna likadant när jag har fått positiv respons för mina böcker och fått höra att mina ord är betydelsefulla för någon annan. Det är också STORT!

    Kram till oss alla idag på Mors Dag!

    SvaraRadera