måndag 24 maj 2010

Den lediga helgen går mot sin ände...

Vi har haft en hemmahelg med utrymme för lathet, god mat och dryck och mys.
Fredagen inleddes med Wii ett par omgångar innan maten med grillad kyckling, grillsallad, potatissallad, varma baguetter och ett glas vin.
Liten aning praktiska sysslor har vi också stoppat in.Mannen har klippt gräset och fixat i ett par rabatter. Jag fixade i ordning myshörnan i trädgården till lördagskvällen och serverade där mina karlar på kokt potatis, rökt lax och romsås. Till maten dracks iskalla Corona.
Idag, söndag grillade vi korv men vädret var inte lika lockade med att sitta i hörnan så det blev uterummet i stället. Det är helt ok, det också...
Sedan försatte jag med mitt påbörjade projekt, att leta upp lite användbara sängkläder, några små babykläder, bomullsfiltar och annat till lilla bebben som snart ska titta ut. Jag tänkte att jag tar det jag tycker ser bra ut, tvättar och stryker och sedan får Rebecca och Thommy rata bort det de inte vill ha....

1 kommentar:

  1. Hej Gunilla!

    Du håller på att plocka fram små sängkläder och babykläder till den lilla bebben... så mysigt det låter. Jag kan tänka att det lockar fram minnen i dig också.

    Jag minns när jag skulle rensa ut små babykläder för ett antal år sedan. Jag rensade ut sådant som inte hade tillräcklig kvalitet för att hålla en längre tid. Jag har en hel del sparat fortfarande.

    Och vilka minnen de där kläderna väckte i mig! Käre värld! Jag fick tårar i ögonen, så klart och ibland kunde jag nästan inte skiljas från just vissa klädesplagg. Men jag tänkte, att jag har ju nästan alla plaggen på bild och det räcker. Det går inte att spara precis allt som att man vill spara hela livet. Då blir det en börda till slut, tänker jag.

    Så mycket skänkte jag. Och en hel del har jag kvar. I hopp om att en dag få packa upp det igen. Till en liten ny bebbe. Det skulle vara finfint det. :)

    Ha en härlig dag, Gunilla!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera