onsdag 5 maj 2010

En text som går rakt in i mitt hjärta

Om änglar kunde skicka brev...

Jag vet att du saknar mig. Om jag bara kan säga till dig vad du betytt för mig. Hur du förtrollat mig sedan jag var liten. Du tillhör allt det som jag älskar. Det finns en sak jag skulle vilja mest av allt just nu. Jag skulle så gärna vilja komma och ge dig friden. Den frid du såväl behöver. Om jag kunde skulle jag komma ner och befria dig så jag skulle se de ögon som jag växte upp med. Sen skulle jag befria alla föräldrar som mist sina barn. Men jag sitter här och på andra sidan och kan bara se på. Om jag kunde skulle jag vilja säga till dig att allt är bra nu. Det är bra här och bra att jag har dig kvar. Vi har ju fortfarande våra stunder kvar. För du vet väl att jag är hos dig när du drömmer. Du vet väl att jag är hos dig när du minns mig. Men jag har något viktigt att säga dig. Jag vill att du ska leva mamma. Jag vill att du ska minnas mig, men jag vill att du ska leva igen. Det är viktigt för mig. Det är viktigt att du lever. Kan du göra det, så ses vi sen istället.

Jag älskar dig.

Din son 

Text: Anonym mamma

6 kommentarer:

  1. Berit StuhrenbergWijk5 maj 2010 kl. 23:11

    Hej vännen
    Kramar om dig<3

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vilken underbar text! Visst har du helt rätt.. den berör verkligen!!
    Hoppas du mår bra & att du får en fin Torsdag!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  3. Gunilla du fina!
    Hoppas din dag har/är bra!
    Berörd det blir jag !

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar hos mig! Jag ska verkligen jobba med mina tankar & känslor & rädslor!
    jag vet inte vad jag ska säga till dig som förlorat ditt barn, det kan inte finnas nått att säga mer än att det borde aldrig få hända. För vad kan någon säga som lindrar smärtan av det? Ingenting kan jag tänka mig. Min mardröm är din verklighet, och jag önskar dig all styrka att leva vidare. och önskar & hoppas att ni ses igen någonstans. Kram

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken fin text. Får jag lägga den på min blogg?
    Önskar dig en trevlig helg, min kära sorgesyster.
    /Harriet

    SvaraRadera