söndag 6 juni 2010

Grattis Sverige!

Idag firas Sveriges Nationaldag över hela landet.
Jag har arbetat min sista helgsöndag på ett tag för nästa gång det är jobbhelg är det midsommar och då börjar min semester. Det har varit en intensiv helg som vi trots allt försökte göra festlig för våra boenden med bordsflaggor och servetter i gult och blått. När jag kom hem blev det en tupplur i solstolen. Ikväll ska jag fira tillsammans med kungafamiljen :)
Den 6 juni 2005 firades för första gången den svenska nationaldagen som helgdag. Detta beslutade riksdagen hösten 2004. Samtidigt togs Annandag pingst bort som helgdag.



Jag säger även Grattis och Välkommen hem till dottern! Vi flaggar för er också idag! Skönt att ha er hemma igen!

3 kommentarer:

  1. Hej! Gunilla.
    Jag skickar dig adressen till detta photoskrape på internet. Det är helt gratis att ladda ner och tar inte många minuter. Jag är ju en nybörjare i detta så jag kan inte allt än på långa väger. Men det jag gjort hit tills är inte svårt. Men väldigt roligt.
    Kram Agnetha
    Här är adressen:
    Hej Agneta!

    http://minfotodagbok.bloggplatsen.se/2010/04/30/2908720-gratis-fotoprogram/
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Härligt att dottern din fått komma hem Gunilla!
    Nu hoppas jag också att lilla parveln ligger fridfullt och vaggar ett tag till så kläderna ska passa:)

    Vill så också att min älskade dotter får komma hem snart! Men än så länge är hon så dålig och svaren vad infektionerna i blodet kommer ifrån är inte riktigt klarlagt:(
    När vi tror att det vänder till det bättre är lyckan kortvarig. Nu kan vi bara be om Änglarnas hjälp och läkarnas kunskap! Framförallt finnas stöttande vid hennes sida med all vår kärlek!

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  3. Agnetha, tack för länken! Jag ska prova snart.

    Eva, jag hoppas att även din dotter får komma hem snart! Som förälder vill man göra allt i sin makt för barnen! Tänker på dig!

    Kram

    SvaraRadera