torsdag 3 juni 2010

Handlat till bebis

Jag har haft två roliga dagar tillsammans med arbetskollegorna. Vi har shoppat, pratat, skrattat, ätit och druckit gott och shoppat ännu mer....
Jisses , vad det finns mycket till bebisar! Jag hade fått order av dottern att titta efter giraff-gym, spjälskydd och filtar. Det hittade jag. Dessutom handlade jag skötbädd, amningskudde och många babyplagg. 
Så nu är bebis välkommen till världen, även om det kanske blir lite tidigare. Läs Rebeccas blogg från igår.
Kanske blir det en juni-bebis istället för ett juli-barn?
Under hemresan idag fick jag veta att dottern har blivit inlagd för koll på BB. Hon är ordinerad sängläge och får troligen stanna där tills måndag. Hon har även fått kortisonsprutor som gör barnets lungor förberedda på ev. för tidig födsel. Jag känner mig trots allt lugn med vetskapen att både Rebecca och barnet mår bra och att de är på rätt plats om något oväntat skulle hända.

4 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Men Oj!!! va spännande!!!
    Jag förstår att det känns tryggt att de har utbildad personal på plats & hon & babyn är i säkra händer.
    Jag önskar er all lycka till & jag ser fram mot att höra att en ny baby anlänt!!
    Önskar dig en trevlig helg & hälsa din dotter med en kram & lycka till!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  2. Berit StuhrenbergWijk3 juni 2010 kl. 23:42

    Hej Vännen
    Saknat dig<3
    Tänker på er och håller tummarna.
    Kramar i massor

    SvaraRadera
  3. Tack Tina och Berit!
    Nu börjar det bli nervöst på riktigt...
    Helst vill vi att bebis stannar kvar i magen och växer till sig lite till. Det är trots allt åtta veckor kvar.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Berit StuhrenbergWijk4 juni 2010 kl. 14:32

    Jag håller med dig Gunilla.
    jag hade hoppats att bebis tittar ut på min födelsedag som det är planerat=)=)=)=
    Kramar

    SvaraRadera