fredag 4 juni 2010

MusikOFotoAutomaten / Filmmusik

PiaLotta vill denna vecka få oss att dela med oss av filmmusik och vilken musik vi själva förknippar till just den filmen. Jag tyckte mycket om Saturday Night Fever, just för discomusiken och den coola John Travolta och såg filmen ett flertal gånger.



Saturday Night Fever är nostalgi och jag blir 18 igen...






Jag tog körkort, köpte en Volvo Amazon och spelade kassettbanden på min bilstereo. Det var mycket disco, Bee Gees, Donna Summer, Erik Carmen och Walter Murphy - A Fifth of Beethoven, som måste spelas högt...

4 kommentarer:

  1. Saturday Night Fever, vilken nostalgiresa du bjuder på.. härlig film och kanon musik:)
    Riktigt kul att du scannat in foton oxså:)
    Volvo Amazon som din, vit oxså var den andra min kille hade på den tiden.. första var en grafitgrå.
    Härligt inlägg Gunilla:)
    Ha de gott.- i sommaren.

    SvaraRadera
  2. Härligt! Saturday Night Fever var ju riktigt poppis och jag fick en nostalgitripp.:)
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  3. john Travolta och Saturday Night Fever är ju kult. Riktigt härligt val.

    SvaraRadera
  4. Ja, den filmen kom rätt. Disco disco disco. Hade en gabardinkostym, platådojor och stor krage på skjortan. Uj! Ett ställe som hette Myrstacken låg nära S:t Eriksbron och de hade koll på de senaste discolåtarna. "Speciellt ställe" men med klartext var de schyssta och lät mig dansa. Big Brother var annars ett bra disco, bakom Stureplan. Och i närheten låg BZ och James. Nu har jag kollat och hittat soundtracket på Spotify, så nu blir det mer disco hos mig! :-)
    Kul med dina foton, ger rätt tidskänsla. Oj vad jag har gett bort blandkassetter. Inte riktigt samma sak längre.
    Härligt! Tack för att du fick igång mig på denna lilla minnesresa! :-)

    SvaraRadera