fredag 4 juni 2010

Varit hundvakt till mitt "barnbarn"

Jag har haft mitt "barnbarn" Alaska här hos mig idag så att husse har kunnat vara med matte på sjukhuset. Håller tummarna för att lilla livet vill stanna kvar i magen och växa till sig lite mer innan det är dags.
Annars är ALLA bebiskläder som jag köpte i Ullared för stora...

Under eftermiddagen ringde de hem och meddelade att det gick att bra för oss att göra besök på sjukhuset ikväll. Så mellan 18-19 var vi där och fick hälsa på Rebecca. Hon fick inte vara uppgående på egen hand utan tillbringade sin tid utanför sängen i en rullstol som Thommy skjutsade runt henne i. Det var skönt att få träffa dotter och svärson och få pratas vid om allt som hänt de senaste dygnen. Om allt från stressad läkare och dåligt bemötande som gav dem chockbesked och skapade ångest till läkare och vårdpersonal med det rätta bemötandet som tog sig tid att förklara och ingav dem lugn.

För en stund sedan åkte Alaska hem med husse och katterna kan äntligen koppla av. De är på helspänn när hunden går runt här hemma. Den ena katten är lite mesig och den andra är mopsig.

3 kommentarer:

  1. Hej Gunilla
    Näe, vad säger du :-( Håller alla tummar för att bebisen vill stanna i magen ett tag till.
    Man blir ju så orolig för sina barn....

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Gunilla,

    Här förstår jag att det har hänt saker i din familj. Jag har inte koll på hur nära det är att du ska få barnbarn.

    Jag gör som Susanne, jag håller tummarna för att bebisen kommer ut när det är bästa tillfället för den att göra det. Och så tänker jag lite extra på dig, som jag brukar ibland.

    Så fint att du kan hjälpa till att passa hunden, även om inte katterna gillar den. Jag kan tänka mig hur min egen katt skulle reagera. Jag tror att hon skulle springa och gömma sig och bli jättesur! :)

    Jag är trött idag. Blev väckt av tonåringen och hennes kompisar inatt. Så jag har tillbringat en stor del av dagen i min Baden-Baden i trädgården. Där har jag haft det skönt!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Tack Susanne och Anna-Karin, min dotter gick in i v. 33 igår. Rebecca är uträknad till 30 juli och det är lite till...
    Vi håller tummarna för varje extra dag som lilla bebben stannar kvar och växer till sig.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera