måndag 21 juni 2010

Ljus och värme

Med inspiration av dotterns inlägg om sin humoristiska blivande man som spelade och sjöng Ljus och värme för henne en morron :) har jag hittat en version som jag vill dela med mig av med tanke på min och makens  kommande bröllopsdag.



Min dikt med lite ändringar för att passa in även år...


Inför bröllopsdagen


Imorgon är det på dagen
26 år sedan vi gifte oss
Det året inföll den dagen
på midsommarafton
Vi gifte oss i kyrkan,
vår dotter döptes
och vår äldste son
var en söt liten tvååring
i vit skjorta och vita byxor.
Nu 26 år senare
har vi en son till
vår dotter är 26 år
och den lille tvååringen
finns inte längre kvar på jorden.
Han fick bara vara hos oss i 23 år
Snart är det på dagen
26 år sedan vi gifte oss.
Då den midsommaraftonen
Nu har vi tre barn,
två här på jorden
och ett i himmelen

Dikt © Gunilla Karlsson


Dikten finns i sitt original i min bok "Det fattas bitar i mitt pussel".

Poeter.se - Publicerar din poesi, dina dikter, noveller och lyrik

1 kommentar:

  1. ----

    Mycket nytt material på

    Ordgaller


    - M v h,
    Peter Ingestad, Solna

    SvaraRadera