söndag 11 juli 2010

MusikOFotoAutomaten / Känsla

PiaLotta vill denna vecka få oss att presentera personliga låtar som förmedlar känslor....

Musikens effekt


glädje och sorg
går omlott hela livet
musik ger feeling
i både dur och moll

glädje och sorg
följas åt hela tiden
musik ger healing
för din sårade själ

Dikt © Gunilla Karlsson

Musiken har alltid funnits i mitt liv, jag har den för att må bra och för att väcka olika känslor. Ibland kanske jag behöver gråta och då finns de många olika låtar att gråta till. Texten i de låtarna har kommit att betyda så mycket mer sedan jag miste ett barn.
I många låtar hör jag honom tala till mig och det känns skönt samtidigt som det ger saknad men också tröst. En av dessa många speciella låtar:



En av alla de sånger som är om kärleken till alla mina barn:



Slutligen en låt som får mig att bli glad och upprymd:

12 kommentarer:

  1. Ozzy Osbourne och Stevie Wonder är känslosamma låtar...och jag håller med dig....man blir glad när man hör Opa Opa.
    Ha en trevlig helg.....Lena

    SvaraRadera
  2. En fin tolkning. Vacker dikt. Själv tog jag en annan känslopromenad... Ja, solsken har vi! :-) Gillar Stevie Wonder mycket.

    SvaraRadera
  3. http://www.youtube.com/v/6bn1wojbFWQ&hl=sv_SE&fs=1%22%3E%3C/param%3E%3Cparam

    Den här är det mycket känsla i!

    Jag gillar din fina dikt!:)

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  4. Underbara låtar som förmedlar så mycket känslor Gunilla:) Stevie Wonder . en av de många som verkligen berör mig. Ozzy Osbourne lyssnade jag till en tid då min son hade honom som favorit och nu på äldre dar allt mer.
    Jättevacker dikt du skrivit:)
    Ha de.. kram

    SvaraRadera
  5. Jag har aldrig lyssnat på Ozzy förrut, inte förrän jag hittade just den låten.
    Tack för att du gillar min dikt :)
    Ha en skön vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kan verkligen förstå att Ozzys låt blir känslomässig för dig. Själv tycker jag mest det är en bra låt rent allmänt!

    SvaraRadera
  7. However, there may be an opportunity to take AP courses at
    another school or online during the regular school day. What you
    need and prefer in a computer will determine if you will be satisfied with Chromebook or another computer.
    To record an alarm image manually, security operator can use.


    my website - samsung chromebook reviews

    SvaraRadera
  8. Yard - check for ant hills or evidence of moles and other
    insects that can damage your lawn. On the website or through the smartphone apps, you can view your energy usage and compare your usage to people in your geographic region or across the globe.
    This is the second installment from my Go Green & Save Some
    Green Series where I will share with you a few simple and effective tips on how to start becoming green around the house.



    Visit my page nest thermostat

    SvaraRadera
  9. Another new aspect is on the front, right above the display on the upper right corner.
    At the beginning of this month, Samsung report this October will
    released Galaxy Note 2, it will adopt 5. However, it does not really have to
    be that way anymore.

    Also visit my web site: samsung galaxy note

    SvaraRadera
  10. You see people passing time by checking on friends, catching up on texts or e-mail or playing
    a video game oblivious to what is happening around.
    When it comes to connectivity, the T-Mobile G1 packs a
    real punch. You may be able to find systems that
    are priced at a much lower level than that but you
    want to be careful of counterfeit systems that may not work as
    well as you would expect them to.

    My web-site ... samsung galaxy s4

    SvaraRadera
  11. You can easily program your NFC chips to perform particular functions such as:.

    Equipped with the latest 3rd generation Intel Core series processors, a wide selection of ports, and up to 15 hours
    of real-world battery life, the T430 is one of the
    best business notebooks of 2012. On the other hand, Galaxy Note comes with three color choices
    – Black, White and Pink.

    my site :: galaxy s3

    SvaraRadera