söndag 18 juli 2010

MusikOFotoAutomaten / Sommarkonsert

PiaLotta vill denna vecka få oss att berätta om någon sommarkonsert eller annan musikalisk upplevelse från denna varma sommar 2010.

I torsdags den 15 juli styrde vi kosan mot Kristianstaddagarnas scenshow med Dan Hylander på Stora Torg. Jag såg fram åt att fä höra några av hans gamla godingar, men blev grymt besviken när han spelade mycket för mig okända låtar. Jag som ville höra Svart kaffe och Skuggor i skymningen....



Vi gav upp och skulle traska vidare innan showen var slut när jag fick världens bästa telefonsamtal och allt runt omkring mig kvittade just då.... Dottern ringde från förlossningen och berättade att hon hade fött en liten flicka en stund tidigare. Det är min sommars största upplevelse. Och det är också en musikalisk upplevelse :) för svärsonen är mycket duktig på att både spela och sjunga och den musikaliska begåvningen går säkert vidare i generna till detta lilla barn...

5 kommentarer:

  1. Underbart!!! Stort GRATTIS till dotter, svärson & till dig Mormor :-)
    Hoppas att ni alla mår bra!!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Grattis till ditt lilla barnbarn:) Jag fick just en liten bonusbarnbarnsflicka, Olivia i förra veckan:) Väntar mitt 4-de biologiska, men det blir inte förrän i januari/februari .. ska bli jättekul, för det är 17 år sedan sist.. visserligen har jag fått två små bonusbarnbarn till de senaste 2 åren, men ett litet eget.. whoo vilken lycka:)

    jag var oxså uppom City och såg Hylander, men säjer samma som du .. De gamla, godingarna som jag bara älskar (på Pys tid) var blev de av?
    Jag var i Kivik förra året på Äppelmarknaden och där stod jag riktigt nära Dan Hylander vid scenen:) Visst har han blivit riktigt tanig, men låtarna sjöng han där.. de gamla godingarna.. Svart kaffe... o poesi:)
    Kram på dig lilla mormor.

    SvaraRadera
  3. Kram till dig mormor, kolla min blogg....

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att det inte blev som du förväntade dig. Var länge sedan jag lyssnade på Dan Hylander. hans gamla låtar är bra.
    ....Lena

    SvaraRadera