söndag 1 augusti 2010

MusikOFotoAutomaten / Lokal artist

PiaLotta vill denna vecka få oss att berätta om Folkkära favoriter/Lokala från vår hemvist och eller runt om kring.. Ett dansband som vi i Kristianstad är stolta över är Lasse Stefanz. I min ungdom följde jag dem runt på dansbanorna i denna del av Skåne. De var mitt favoritband. Det var dans på Sommarlust, i Åhusparken, i Grottebacken Osby, på Granada i Lönsboda och i Hässleholm. Vi tjejer åkte dit Lasse Stefanz spelade upp till dans. Det var tider det :) Jag har mycket minnen av just deras gamla låtar men kan även lyssna på dem numera även om jag inte längre åker runt på dansställen. Men jag städar gärna till dansbandsmusik :) Det går som en dans!








Alla som läser min blogg känner till mitt ängladille och när jag sökte efter klipp på youtube dök denna änglalåt upp och får givetvis sin plats i inlägget:


3 kommentarer:

  1. Härliga låtar med Lasse Stefanz.

    SvaraRadera
  2. Lasse Stefans är ett härligt gäng. Jag gillar också änglar, så den låten blev ett extra plus.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Lasse Stefans.. vår egen dansorkester.. visst har jag diggat de herrarna allt sedan de var på Sommarlust för första gången:) Trampat, kindat, hottat, svängt o buggat till Olles sång så många gånger runt om i folkparker runt om i Kristianstad. Jag har de flesta LP och några CD med dom, men nu för tiden gillar jag inte precis dansbandsorkestrar (därför jag inte tog med Lasse Stefanz i mitt inlägg;) Du gjorde det och det var ju kul:)
    De är ju hur kända som helst i hela Sverige nu och säljer plattor som aldrig den fortfarande.
    De har sitt kontor här rätt över mitt hus, så jag ser dom ofta:)

    Klart du inte behöver be om ursäkt för du inte var med förra veckan.. alla kan inte gilla alla inlägg:)
    Ha de.. kram

    SvaraRadera