torsdag 30 september 2010

80-talet i text och musik

Pialotta vill få oss att dela med av våra musikminnen från 80-talet.

Alla mina tre barn är födda på 80-talet.















Jag har valt ut en låt för varje födelseår.

1981 föddes Rickard. Vi köpte detta år vår första videobandspelare. (En stor klumpig sak)
Vi spelade in en massa musikvideos. Jag kom ihåg att det som lussevaka var en helkväll med olika låtar på TV. En av dessa låtar var Bette Davis Eyes med Kim Carnes.



1984 föddes Rebecca och på listorna låg Forever young med Alphaville. Detta år gick vi till prästen och gifte oss samtidigt som vi döpte vår dotter.



1989 föddes Robin och Madonna gjorde succé med Like a Prayer och blev också en av 80-talets största kvinnliga popikon.



Som en liten bonus bjuder jag på en av mina favoritlåtar under 80-talet.
Norska Aha med Take on me.

3 kommentarer:

  1. Trevligt och roligt inlägg. Musik det årtal barnen föds påminner en och får en av komma ihåg just den händelsen som också förknippas med musiken
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. De är våra barn föddes är milstolpar...vi räknar tiden efter det....
    Jätteroligt att läsa detta fina inlägg...

    Önskar dig en riktigt bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att ni gillade mitt inlägg!
    Vad vore livet utan musiken?

    Kram

    SvaraRadera