torsdag 30 september 2010

Känner mig en aning lurad...

Jag gillar Geir, den äldsta deltagaren i årets Idol och varit glad för hans skull när han har kommit vidare. Nyss läste jag på en blogg att han redan är en etablerad artist!! Är det då rätt att få ställa upp i Idol? Jag har tydligen missat det här...

Visst, jag tycker fortfarande att han sjunger bra, men han har ju en stor fördel av sin scenvana och allt annat har har med sig i sitt musikaliska bagage. Är det rättvist emot de andra tävlande i årets Idol?


När man googlar hans namn så dyker det upp mängder av träffar och videor och klipp från olika framträdanden. Han har även en hemsida.


Från finska melodifestivalen 2005


.

Visst sjunger han bra, karlen?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är fel för tävlingens skull!
    Vad säger igentligen reglerna för att få ställa upp i idol?

    MEN tycker folket att det är fel så lär han åka ut! Om inte, så får vi säkert njuta av fin sång på fredagskvällen:)

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Vet inte vad jag tycker, han är ju känd i Norge och Finland och etablerad så han är ju redan artist precis som Linda som vann Popstar i svwerige för några år sen.

    Jay har band i Helsingborg men jag har aldrig hört talas om honom innan... han har spelat med Takida också läste jag. Frågan är var man ska dra gränsen?
    Kram
    Monica (som ännu väntar på att bli mormor)

    SvaraRadera