lördag 18 september 2010

Jag röstar med hjärtat


Jag tycker människan är värd mer än pengarna!
Jag var och la min röst redan häromdagen och är för ett alliansfritt Sverige. Jag vill att barn, gamla och sjuka ska få ha det bra och betalar hellre mer i skatt än att privatiseringarna ökar och bara gynnar dem som har det bra ställt. Alla kan vi bli sjuka och om vi får ha hälsan så blir vi också gamla och har då rätten till ett värdigt liv.
Jag blev som så många andra illa berörd av att läsa Emelies blogginlägg Sveket om hur hennes sjuka mamma har fallit offer för den nya sjukförsäkringen.
Själv vill inte Reinfeldt kommentera saken utan går sin väg som en skygg hund...

Fler bloggar som skriver om detta: här, här, här och många fler... Skriv du också om detta!!!

5 kommentarer:

  1. Jag röstar med huvudet. Man kan inte altid gå efter hjärtat.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Tack Agnetha!!
    Jag lovar dig att även jag hade huvudet med mig när jag röstade :)
    Ha det så gott, du också!

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla! Hittade till dig via Åsa Jinder,som skriver lika klokt som dig om varför hon röstar med hjärtat.Läser hos dig att du varit med om det värsta , som kan hända en förälder, att mista sitt barn. Trots det orkar du värna om andra svaga i samhället. Kram från Ulla

    SvaraRadera
  4. <3 JAG RÖSTAR MED HJÄRTAT <3

    <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  5. Tack Ulla och Eva!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera