onsdag 29 september 2010

Ordlös onsdag - Fynd

Mer foton på Fynd finns här.

5 kommentarer:

  1. Stenar är så vackra och fridfulla!

    <3
    Eva

    SvaraRadera
  2. Får mig att tänka på en dikt av Tommy Tabermann, översatt ungefär såhär: Var och en som hållit en av vågorna slipad sten i handen, vet vilken mirakulös kraft det finns i ständiga
    smekningar...
    Fint fynd!

    SvaraRadera
  3. Jag gör alltid fynd när jag letar bland stenar.

    Tack Ann-Marie för dikten! Så sanna ord!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Stenar är speciella - min dotter Rebecca gick alltid med näsan i backen - och en dag kom denna dikten till då jag såg henne genom fönstret

    En dumdag - en höstdag
    då allting var trist
    jag hade glömt läxan och fröken var sur
    mamma hade ont i huvet
    och själv har jag fått snuva

    och ingen kompis hemma när jag ringde på

    En dumdag - en höstdag - när allting var trist
    och sommarn var glömd och regnet så vått
    jag sparka i gruset
    för vad skulle jag göra

    Då klirrar det plötsligt till vid min fot

    jag böjer mig ner - och gissa vad jag hitta?

    En blå liten sten - den blåaste jag sett

    En dumdag blev en bra dag fastän det var höst

    och stenen - den hamna förstås i min ficka

    SvaraRadera