måndag 18 oktober 2010

Din favoritmusik just nu ..

Pialotta vill få oss att dela med oss av favoritmusiken just nu.... 

Just nu kändes det skönt och avkopplande att sätta mig här och ta itu med en av veckans bloggutmaningar. Det blev en dryg eftermiddag med läkarbesök och provtagningar. Troligtvis är jag överkänslig mot något som finns i min vardag. Vad vet jag inte, eftersom jag inte kan hitta den gemensamma nämnaren som finns både hemma, på arbetet och även på andra ställen där jag befinner mig? Har idag gjort ett allergitest och fått kortisonspray som ska lätta på min ständiga nästäppa. Dett ska bli skönt att kunna andas normalt igen :) Har nästan fått nippran på att bara kunna andas genom munnen. Hur jobbigt är inte det? Att sedan samtidigt äta, prata eller sova har varit en utmaning i sig.

Jag har nästan alltid musik omkring mig. Musik ger mig minnen både på ont och gott. Musiken gör mig glad likaså kan den göra mig ledsen. Musik är avkoppling. Musik är tröst och en hjälp i nöden. Och att städa till hög musik gör städningen lättare, bäst städar jag till dansbandsmusik :)

Mina idoler inom musik är Ted Gärdestad, Michael Jackson, Tina Turner, Queen, Elton John, Orup m.fl av den gamla stammen..
På senare år har för mig nya favoriter kommit till så som t.ex. Darin, Michael Learns To Rock och Ozzy Osbourne. Den sistnämnda lyssnade jag t.ex aldrig på förr.

Texterna i låtarna har också kommit att betyda mer i mitt musiklyssnande. Vissa texter är talande och som vackra dikter och kloka citat.

Jag vill ge er tre låtar som jag har lyssnat på de sista dagarna och som jag nog kan säga är mina favoriter just nu....

Michael Learns To Rock med The Actor


Darin och Lovekiller


Donkeyboy med låten Ambititions

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt med din nästäppa. Jag hade det för en del år sedan och följden blev en massa nässpray, vilket blev till beroende.. gick till min läkare, då jag skulle åka till Tunisien. Tänkte då på flygresan och öronen som oxså kan bli påverkade.
    Jag hade då rent stopp i näsan. Fick några piller som jag tog några dagar under vistelsen på semestern. Tog samtidigt allergitest. När jag kom hem låg ett brev som där stod att jag var allergisk mot en hel del pollen och katt/hundhår. Fick kortisonspray utskrivet.

    Sedan den dagen har jag varit väldigt försiktig med nässpray, som kan orsaka beroende .. men visst är det så lätt att ta till när man inte kan andas normalt genom näsan.

    Musiken är för mig oxså ett måste. Lyssnar alltid på texterna.. orden som ger mig lugn och ro ..glädje och tankar.

    Lovekiller är en bra låt av Darin .. de andra har jag inte hört innan, men visst är det fint med nya vinklar genom musiken.
    Ossy Osborn är riktigt bra.. har inte heller lyssnat på honom så mycket förut som nu.

    Nu hoppas jag du blir hjälpt med kortisonen och att du får ett besked på vad det är du lider av:)
    Ha de..

    SvaraRadera