onsdag 24 november 2010

Jag har fått ett bloggpris


Det är bloggerskan Maria Engelwinge som anser att jag ska ha det:). Och det här är hennes motivering: 

"Gunillas blogg mellan himmel och jord. Gunilla är författare och bloggar om sorgen och livet efter att ha förlorat ett barn. En vacker och finstämd blogg."

Jag bugar och tackar och fick i uppgift att nämna tre av mina favoritförfattare och en roman de skrivit, samt ge fem nya bloggare Cherry on Top Award.


1. Åsa Jinder med sin roman Vill du ha barn med mig? 


2. Astrid Lindgren med Mio, min Mio.


3. Tina Turner med I, Tina


Jag ger priset vidare till:


1. Hjördis och hennes blogg Fånga dagen. En av mina allra första bloggvänner. Vi träffades via våra bloggar för fem år sedan och håller kontakten :)  Hjördis bloggar om sin vardag och delar med sig av fina bilder och foton. Hon tycker liksom jag om änglar.

2. Carina och hennes nya blogg Carinas vrå. Jag och Carina är från samma stad och har genom vårt bloggande fått kontakt även IRL. Carina bloggar om livet med sina barn och om sitt stora bokintresse. Hon har börjat göra vackra smycken som jag gärna slår ett slag för.


3. Eva-Marie och hennes blogg Livet mellan två evigheter. Vi är barndomskamrater som tappade kontakten efter tonåren men av en slump hittade Eva-Marie min blogg för några år sedan och nu umgås vi igen. Eva-Marie fick sina barn ungefär tio år efter mig och jag kan genom hennes bloggande ibland känna hur intensivt det var när man själv var där...


4. Anna-Karin med Maskroskvinnans Tankefrön. Är en blogg vän som jag under mitt bloggande på passagen kom i kontakt med. Jag har följt hennes bloggresa från långtidssjukskriven till en modig kvinna som nu försöker leva på sitt skrivande. Och hon gör det bra!!


5. Pialotta och hennes Kafferasten. Pialotta får mig att vecka efter vecka leta i guldgruvan Youtube efter videos som passar hennes roliga utmaningar. Det väcker oftast många fina minnen till liv.

6 kommentarer:

  1. Tack, snälla Gunilla! Så stolt och glad jag blir att få vara med i den här skaran av bloggare!

    Jag tackar allra ödmjukast för de fina orden om mig och mitt bloggande. Du ska veta, som jag sagt förut, att du precis som en del andra bloggare, har stor del i att jag är där jag är idag i mitt liv. Jag har lärt mig så mycket från dig. Inte bara om att blogga och allt som hör till det. Utan också om den stora konsten att kunna överleva när det allra värsta har hänt.

    Vi stöter på varandra här och var i cyberrymden nu för tiden. Det är härligt, tycker jag!

    Många varma kramar till dig från mig!

    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Du, jag blir rörd till tårar över att just jag också är med i den här skaran....
    Många varma kramar till dig min kära bloggvän

    SvaraRadera
  3. Tack snälla Gunilla!
    Det var länge sen jag fick en utmärkelse sist. Desto roligare att få en då!
    Gillar dina bokval!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Tack söta du.. jag tar tag i den och springer in i Kafferasten om några timmar:) Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt att sprida lite glädje:)?

    SvaraRadera
  6. Hej Gunilla!

    Jag kikar in för att önska dig en fin adventshelg! Själv så har jag köpt blommor idag, gröna rumscypresser och vita hyacinter bland annat. Blommorna betyder lika mycket som ljusstakarna för mig till advent.

    Allt gott till dig!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera