lördag 27 november 2010

MusikOFotoAutomaten / Dansband

PiaLotta har denna veckan Dansband som tema. Ett dansband som vi i Kristianstad är stolta över är Lasse Stefanz. I min ungdom följde jag dem runt på dansbanorna i denna del av Skåne. De var mitt favoritband. Det var dans på Sommarlust, i Åhusparken, i Grottebacken Osby, på Granada i Lönsboda och i Hässleholm. Vi tjejer åkte dit Lasse Stefanz spelade upp till dans. Det var tider det :) Jag har mycket minnen av just deras gamla låtar men kan även lyssna på dem numera även om jag inte längre åker runt på dansställen. Men jag städar gärna till dansbandsmusik :) Det går som en dans!



6 kommentarer:

  1. Lasse Stefanz hör också till mina favoriter.
    Ha en fin Advent med många kramar från mig

    SvaraRadera
  2. gillar dansbandsmusik, men Lasse Stefanz är inte någon av de dansband som jag lyssnat mest till. För mig är det Flamingokvintetten, Streaplers, Wisex och Barbados.

    SvaraRadera
  3. Jo men visst.. de här grabbarna har man svängt sina lurviga till massor av gånger. De har ju sitt kontor mitt över här jag bor i grannhuset.. ser dom ofta här ..Kilona gör sitt på alla utom tvillingarna;) Olle har ju speciell röst kan man säja och poppis är de från syd till norr.
    Fin Advent till dig.. men fy vad det stormar o snöar här nu.. inget väder jag går ut i frivilligt.

    SvaraRadera
  4. Jag var också allätare inom dansbandsmusiken på den gamla goda tiden. Att vi följde Lasse Stefanz blev bara en rolig grej :) Jag lyssnade mycket på Flamingokvintetten, Wizex, Canyons, Ingmar Nordströms m.fl.

    SvaraRadera
  5. NOSTALGI. Träffade Olle Jönsson ofta nu i höst - hans dotter var med i vår kör!

    SvaraRadera
  6. LS har jag själv aldrig dansat till men jag har sett deras reklam på TV. Countryinspirerat är ju aldrig fel :)
    http://fotochip.blogspot.com

    SvaraRadera