fredag 12 november 2010

Pekpinnen kom fram på Facebook

Till alla mammor som ofta skäller och skriker åt sina barn, tänk ett steg längre nästa gång!

Jag är bara mamma

Tänk om det var ditt barn!
Det kan vara ditt barn

...som gör något hemskt
som kanske inte mår bra
som får en dödlig sjukdom
som kommer på villovägar
som hamnar i något brottsligt
som inte orkar leva längre
som har ett missbruk
som omkommer
som tar sitt liv
som mördas
som dör

Du är bara mamma
Inte kan du bara glömma och gå vidare?


Dikt © Gunilla Karlsson 071228

Dikten finns med i boken "Det fattas bitar i mitt pussel"
Visa mer

2 kommentarer:

  1. Hej min vän. Är för tillfället i Handen, Stockholm där vi hälsar på hos bekanta. I morgon söndag, ska jag äntligen träffa pappa och Karin, har inte haft tillfälle att besöka dem sedan förra året, passar ju bra nu när det är Fars Dag, det ska bli så roligt att få se dom. Så får jag tillfälle att shoppa i Farsta, där är så många fina butiker.
    Hoppas allt är bra med dig och de dina.
    Kram från mig till dig

    SvaraRadera
  2. Tack det är bra med oss!
    Hoppas du får en fin dag tillsammans med din pappa!
    Kram

    SvaraRadera