söndag 7 november 2010

Upplevelser

I fredags morse hoppade jag, maken och två av våra goda vänner på tåget med slutdestination Göteborg. Det blev början på en tågresa som tog udden av vår resglädje :( Efter 10 minuters färd stannade tåget, det var ett tåghaveri längre fram på spåret och alla resenärer fick gå av tåget för att invänta buss till nästa station. Stämningen var god bland resenärerna, vi litade på vår tågvärd som sa att bussar var på väg och skulle komma efter en stund. 

Men när den stunden blivit en timme och det då kom ytterligare ett nytt gäng resenärer med nästa tåg från Kristianstad tappade folk fattningen. Tågvärden (som nog var ny på jobbet) blev nu mindre populär bland oss resenärer. Vi bad honom styra upp att när väl bussarna skulle komma måste han se till att det första gänget som redan stått och väntat en timme kom på dessa bussar. Hade nu vår tågvärd varit handlingskraftig så hade det kanske blivit bättre MEN vi fick tågvärden som inte kan , inte vet, inte förstår och dessutom började gå i motattack och blev otrevlig och oförskämd mot resenärerna. Det var lynchstämning i Vinslöv, speciellt när de nyanlände resenärerna fick plats på de två första bussarna före oss som väntat längst. Tågvärden blev mer och mer nonchalant och visste inget och gav oss ingen information och ville till slut inte svara på allas frågor.

Efter två timmars väntan kom äntligen en buss som tog oss till nästa station och vi kunde fortsätta vår resa med slutdestination Göteborg.....



Dagens start tog  lite udden av vår glädje och resan upp blev inte som vi hade planerat. Väl framme hade vi förlorat två timmar av värdefull tid och det blev incheckning på hotellet.  Vi var alla fyra lite uppstressade och besvikna efter morgonens katastrof och tidsförlusten.


Men vi gjorde oss en glad kväll och festade och hade trevligt i Göteborg. Vi var och såg Robert Gustavssons show. Den mannen är otrolig..... =) Han körde många av sina gubbar som han har gjort genom sina 25 år. Det ingick mer musik och dans i showen än vad jag hade förväntat mig och det är alltid trevligt. Dock gick tiden alldeles för snabbt. Efteråt satt vi och pratade att vi saknade några av hans gubbar. 



Där i baren på Rondo fanns en drink som hette ♥ Angel ♥ och som dessutom var jättegod (för jag var ju bara tvungen att beställa den, eller hur?) Änglarna dyker alltid upp i min närhet, på ett eller annat sätt.



Tågresan  hem gick smärtfritt. Vi var hemma i huset lagom till Så mycket bättre. Det är mitt nya favoritprogram. Jag mår bra av det programmet :) Igår var det Petters dag. Igår tyckte jag att September och Thomas Di Leva gjorde de bästa tolkningarna.


Det är Rickards förtjänst att jag tidigt började gilla Petter och många av hans låtar. Denna lilla kärleks-rap tror jag inte mig ha hört tidigare. Eller också har jag glömt att jag har hört den? I vilket fall som helst så gillar jag den skarpt :) Lasse Berghagen framförde låten i sin tolkning i gårdagens program.

3 kommentarer:

  1. Berit StuhrenbergWijk7 november 2010 kl. 13:29

    Hej vännen
    Tavk för en trevlig helg.
    Trots missöde så blev den ju kanon.
    Vi trivs i ert sällskap<3
    Krampå dig och här hemma blir det torsk till middag=)
    kramar från en i lynchmobben=)

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma Berit!
    Du, det där med torsk till middag kan vi nog se i himlen efter =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gillar den arga hunden :)
    Bra att du MORRAR till ordentligt:)


    Kram goa du!
    Eva

    SvaraRadera