fredag 24 december 2010

Det sägs att det är jul...

så därför har min ängel fått en tomteluva.


Jag har jobbat hela dagen och efter arbetsdagen var vi hos Rickard med hans julklapp ♥ En bukett röda rosor med en liten tomte i. Snö, snö överallt. Fick plumsa i snö som gick upp till knäna. Vad gör man inte för sina barn? Hela graven är snötäckt av jättemycket snö. Jag gjorde ett snöhjärta runt buketten. Ljuset i lyktan brann fortfarande men det nya ljuset som vi hade med oss lyckades jag inte få att brinna :(  Det blåste ut hela tiden och tändstickorna tog slut :(  Jag har nu tänt en massa ljus här hemma vid Rickards foto istället. 
Imorgon kommer vi i familjen att fira vår julafton istället för idag. Då kommer barn, barnbarn, föräldrar och bror. Så alla julklappar ligger och väntar och vi äter ingen julmat ikväll utan den sparar vi tills imorgon. Ikväll blir det oxfilé och ugnsstekt potatis för oss tre som är hemma. Fint ska det va!!! Det tyckte min man vi var värda! Och det är vi ju :) Till middagen ska vi korka upp en flaska rött. Robin hoppar på vinet och tar nog en öl till maten istället. Han har inte lärt sig att uppskatta ett glas vin ännu. Det ligger kanske i arv? Hans pappa lärde sig dricka vin först efter han fyllt 30 :)

1 kommentar: