tisdag 14 december 2010

Känner mig nöjd med mig själv...

Idag dök jag ner i tomtelådan och för att se vilka av dem som ville komma fram i år :) Jag julpyntar betydligt mer sparsamt än jag gjorde i mitt "tidigare" liv, jag har ännu inte hittat den rätta gnistan för det. Kanske det bli bättre nästa jul när Nima är liten kicka som kan få hjälpa mig?
Jag gör det mycket för min familjs skull. Jag vet hur betydelsefullt det är för bl.a. min dotter om jag i alla fall försöker. Jag har lovat henne det och vill inte svika. Hon peppar mig och håller mig uppe många gånger ♥ och då gör jag vad jag kan för att ge henne det lilla tillbaks. Ljus och blommor har jag omkring mig hela året så där är det ingen skillnad
Tillsammans med mina tidigare "ryck" så börjar det så smått bli en aning julstämning här hemma. Mina amaryllis som har stått i vas i nästan två veckor blev jag idag tvungen att kasta då de vek sig i stjälkarna :(

6 kommentarer:

  1. Hej, det finns så mycket tänkvärt här på din blogg. Har suttit och läst en stund.Önskar dig en bra dag/Gela

    SvaraRadera
  2. Jag finner inga ord. Känner hur rörd jag blir av det du skriver och jag hoppas att du får en fin jul med dina nära och kära.

    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  3. Önskar ni får en Fridefull jul!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Rose-Marie, Tack detsamma! Kram

    SvaraRadera