torsdag 9 december 2010

Musik helar...



Det har blivit mycket musik idag. Jag spelar ofta musik efter min sinnesstämning och nu under eftermiddagen återkom lite energi. Så pass mycket att det blev julkort skrivna i år. Vi har varit dåliga på att skicka julkort under de senaste åren så i år blir det "ett X i taket" :)

Imorgon är det Idol-final och jag kommer inte att kunna se den utan får se den i efterhand. Läste idag på Svd om vilka låtar Jay och Minnah kommer att sjunga imorgon. Tittarnas val är helt enligt mina önskemål. Halleluja för webb-tv! Personalen på mitt arbete är bjudna på fest imorgon och det är väl ett giltigt skäl att missa ett tv-program :)  Jag hade missat det i vilket fall som helst för jag har egentligen jobbkväll imorgon och har tagit semester för att kunna festa ihop med kollegorna. Tur att jag har så gott om semesterdagar. Den som spar, han har!


Det senaste idolskvallret är att finalisterna Jay och Minnah är ett par! Möts med förvåning och frågorna är många? Är det sant? Och tydligen är det så! Andreas i juryn är inte vidare förtjust över nyheten och tycker att hela Idol börjar likna en fars! I en final ska konkurrenterna tävla mot varandra och ge järnet och inte som nu tycka att det kvittar vem av dem som vinner. Kan väl hålla med lite om det även om jag samtidigt önskar dem lycka till med allt de har framför sig och Jay har ju hela tiden varit min Idol i år. Jag vill att han ska vinna!

1 kommentar:

  1. Hoppas det blir trevligt imorgon då:) Alltid gott att man kan se program i efterhand. Hoppas också på att Jay tar hem det hela.Tråkigt bara att det blir lite skamfilat med knark och vänsterprassel.Men, men håller ändå tummarna för honom.

    SvaraRadera