söndag 12 december 2010

Musik I Tiden (som talar till just dig)

Pialotta vill att vi denna vecka ska känna efter om vilka låtar som talar till en med ord som går rätt in i hjärtat.

Sedan vi miste Rickard har musiktexterna fått stor betydelse. Vi lyssnar mer på vad texterna säger, vad de berättar och vill få fram. De kan både ge oss positiva och negativa minnen och har många gånger gett oss tröst.


Nu när natten har övergått till söndag och tredje advent så går mina tankar till den stundande julen som snart är här och jag väljer en av alla låtar som jag spelar när jag längtar efter Rickard och han säger att han kommer hem....



4 kommentarer:

  1. Den låten är så himla underbar Gunilla och jag förstår dig att du väljer just denna:)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Musik kan vara en väldigt fin tröst i sorg! ♥

    En fin tredje advent önskar jag dig!

    SvaraRadera
  3. En underbar låt med en verkligen speciell artist.

    SvaraRadera
  4. Musik är väldigt viktig för mig.

    Kram

    SvaraRadera