torsdag 2 december 2010

Uppfylld av kvällens guldkorn


Ikväll var jag bjuden på julkonsert i en kyrka nära mig, nämligen Oppmanna kyrka som ligger en mil hemifrån.



Med mig på konserten hade jag min dotter Rebecca och min väninna Eva-Marie. Det blev en fin inledning på julens månad. Det var en vacker blandning av främst julsånger framförda av Åsa Jinder, Mathias Holmgren, Jonas Otter och den lokala gästkören Maglemerkören, som är en sammanslagning av kyrkokörerna i Oppmanna och Vånga.


Vi fick tillfälle att prata med Åsa både före och efter konserten. Det är två år sedan jag sist träffade Åsa, den gången på konserthuset i Kristianstad. Hon är en av de fina människor som jag kan tacka bloggen för att jag har fått lära känna. Hela hon utstrålar värme och kärlek.


Nu är natten här och jag känner mig fortfarande upprymd efter kvällens konsert och mötet med Åsa Jinder ♥ Hon är en underbar person som jag är glad att få ha som vän ♥

I huvudet har jag sången Änglarna i snön...

 

 

Uppdaterat: Även min dotter har nu på morgonen bloggat om vår fina kväll igår.... Läs gärna.

5 kommentarer:

  1. Finaste du!
    Vet du vad jag tänkte på? Vill berätta. Du har en så fin mjukhet i dragen i ansiktet. De är fyllda av värme.Ögonens strålande. Munnens mjuka leende. Anletsdragen. jag läste glädje. Det gjorde jag inte bara när vi sågs för två år sedan. Du strålar av kärlek när Nima kommer på tal, en märkvärdig sådan. Tack för din energi! Den bär jag med mig i Esarps kyrka i kväll. Hälsa vackra dottern och din trevliga väninna!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Sug in Åsas kommentar Gunilla:)
    Smaka på varje ord för det är du verkligen värd!

    Att jag följer dej o din blogg är ju för att DU utstrålar nått speciellt och givande:)

    Kanske bäst att sluta nu ,så du inte blir för mallig ;)
    <3 <3
    Eva

    SvaraRadera
  3. Tack finaste Åsa! Så otroligt fina ord! Jag rodnar...
    Många säger att mina ögon har fått en ny glans sedan Lilla Nima kom in i våra liv!

    Dotter och väninna hälsar tillbaks!
    Tack för allt igår! Det var du som gav mig energi.

    Tills vi ses igen Kram Gunilla


    Tack Eva, min trogna följeslagare! Jag lovar att inte bli mallig :)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Jag tar åt mig av "trevlig väninna"! Samlar på det positiva liksom du! KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Vad fint du skrev på bloggen om vår kväll!
    Ha en trevlig helg! Vi hörs!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera