fredag 15 april 2011

Musiker med Attityd ...

Veckans Musik/Foto uppdrag hos Pialotta är att bjuda på Musiker med Attityd.



Med en gång när jag läste om utmaningen i morse så hade jag min självklara artist given. Det måste ju vara Madonna! Hon har hela sitt artistliv haft attityd och sin egen stil. 


Jag plockade fram några lämpliga musikvideos, bokmärkte dem och sparade dem för att plocka fram nu ikväll när lilla barnbarnet har åkt hem. Jag har passat henne idag och vi har haft en härlig dag tillsammans




Madonna slog igenom i början på 80-talet. Med låten Express yourself kom den omtalade guldkorsetten med konformade behå-kupor och Madonna visar att hon spelar mycket på sex...



På 2000-talet tycker jag att Madonnas musikstil ändras en del men som artist har hon kvar samma attityd. En av hennes bättre, nya låtar är "Hung up" - som lånat delar av Abbas "Gimme, gimme" - är en av musikhistoriens bäst säljande singlar.



Som en liten bonus tar jag med Madonnas hyllning till Michael Jackson vid hans bortgång.

5 kommentarer:

  1. Här har du valt en artist som verkligen har sin egen stil och håller än:) Bra musikval oxså :)

    SvaraRadera
  2. Madonna är en alldeles speciell artist. har alltid gillat hennes låtar. Dom låtar du valt är riktigt bra...favoriten är Hung up!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, nog är det en artist med attityd! *L*

    SvaraRadera
  4. Tycker att hon är fantastisk med sina stilbyten och sin förmåga att hela tiden chockera. Var däremot inte så förtjust i hennes konsert på Ullevi härom året.

    SvaraRadera
  5. Visst är hon en stor artist med attityd! Jag har aldrig haft Madonna som idol men hon och hennes musik har funnits där stor del av mitt vuxenliv. En artist som kan både chockera och som hörts och synts genom åren.

    SvaraRadera