fredag 15 juli 2011

1-års-kalas med de rätta ingredienserna

Vi möttes av en solig, glad flicka som tog emot sina gäster. Här i Pappas famn. En riktig liten linslus :)
Mamma hade bakat en egen tårta till Nima. Men först blev det sång och fyrfaldigt hurra från alla gästerna som ställde sig upp och sjöng bara för henne...

 Här ställer Mamma fram tårtan på plats framför henne och det är bara att sätta igång.....
Här har hon varit i farten en stund och fått smak på det goda! Varför äta med sked när man har de fem?

Det blev en fin 1-års.fest med flaggor, ballonger, serpentiner, god mat och smarriga kakor och en gudomlig tårta. Och såklart paket och presenter i olika storlekar.

Tack för en rolig kväll med många skratt och underhållning från lilla NIma. Alla smälter för hennes charm, ung som gammal. Hon flirtar, kastar slängpussar, gör grimaser, klappar händerna och diggar till musiken. Hon vinkar och hon gör vågen och pratar på på sitt lilla språk.
Idag gick hon runt med bara en hand med den som gick med henne och höll henne. Snart, när som helst kommer de små stegen :)

Året med Nima är det bästa år jag och många i min närhet haft på många år. Jag hoppas att jag får uppleva många år med denna lilla trollunge.

Min dotter Rebecca inlägg och foton från den stora dagen finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar